این سریال هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود

فصل دوم «پرستاران» در قاب شبکه یک

پخش فصل دوم سریال تلویزیونی «پرستاران» به تهیه کنندگی داوود هاشمی هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این سریال هر روز به‌جز پنجشنبه‌ها پخش می‌شود و روایتگر زندگی چند پرستار است که در یک اورژانس فعالیت می‌کنند. البته مجموعه پرستاران فقط به زندگی حرفه‌ای پرستاران نمی‌پردازد و داستان‌هایی از زندگی شخصی آنها و تعاملات‌شان با کادر درمانی را نیز به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۱۰۴۸۹۷۸

در این مجموعه تلویزیونی امین زندگانی، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، الناز حبیبی، فربیا نادری، محمد عمرانی، مهوش صبرکن، ‎میرطاهر مظلومی، محمد فیلی، حسن اسدی، مرتضی کاظمی، شهرام قائدی، شهرام عبدلی، صفا آقاجانی، رضا توکلی، گیتی معینی، هما خاکپاش، فریده دریامج، نسرین نکیسا، شهنام شهابی، سیاوش خیرابی، اشکان اشتیاق، الهام طهوری، مختار سائقی، مهدی صبایی، محمد بزرگمهر، ایمان باقری، کاوه آشنا، باران زمانی، شیرین صفری، شیوا بلوچی، مریم یوسف، محمدرسول صفری، حسین سلیمانی، وحید شیخ‌زاده، مهرداد سلیمی، خسرو خان محمدی، محمدرضا رهبری، سپیده موسوی، المیرا دهقانی و... بازی می‌کنند.

مجموعه پرستاران محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید و پخش می‌شود.

جذابیت قصه در فصل دوم

داوود هاشمی، تهیه‌کننده درباره تولید پرستاران به جام‌جم گفت: پایان تصویربرداری این سریال 30 خرداد در آخرین لوکیشن، منزل حسین عزتی که نقش آن را محمد عمرانی بازی می‌کند، با حضور دکتر ایازی معاونت اجتماعی وزیر بهداشت و درمان بود. در ابتدا قرار بود این مجموعه در 52 قسمت پخش شود، اما با توجه به تعجیلی که در زمان پخش به‌وجود آمد، قرار شد 26 قسمت ابتدایی روی آنتن برود تا بقیه قسمت‌های این مجموعه را آماده کنیم.

وی ادامه داد: فصل دوم سریال پرستاران با توجه به بازتاب‌هایی که از مردم گرفته‌ایم، ساخته شده است. احترام به مخاطب حرف اول را می‌زند و ما هم تلاش کرده‌ایم تا فصل دوم مجموعه پرستاران برای بینندگان جذاب‌تر باشد. این تهیه‌کننده افزود: ساخت مجموعه درباره یک صنف دشواری‌های خودش را دارد، زیرا هم باید اصطلاحات تخصصی حرفه مربوط در کار ذکر شود و هم این‌که اثر دراماتیک و نمایشی باشد. این موارد کار را دشوار می‌کند. ما مشاوری از طرف وزارت بهداشت داشتیم تا دیالوگ‌های فنی در سریال پرستاران صحیح باشد.

هاشمی با اشاره به لوکیشن‌های زیاد و پر بازیگر بودن مجموعه پرستاران گفت: تولید این سریال کار راحتی نبوده است. در فصل دوم فقط به زندگی کاری پرستاران نمی‌پردازیم، بلکه به حواشی زندگی خانوادگی آنها هم ورود پیدا کرده‌ایم تا قصه جذابیت‌های دراماتیک لازم را برای مخاطب داشته باشد. از سوی دیگر چون بخش عمده تولید مجموعه در اورژانس می‌گذرد، حتما باید یک اورژانس می‌ساختیم و از تجهیزات به روز و استاندارد هم استفاده کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این‌که در فصل اول این سریال توضیحات تخصصی پزشکی بین پرستاران رد و بدل می‌شد، در حالی که ضرورت نداشت، آیا باز هم این اتفاق را در فصل دوم شاهد هستیم؟ عنوان کرد: به‌هر‌حال وقتی دوربین وارد اتاق عمل می‌شود باید اصطلاحات فنی هم به کار گرفته شود؛ ضمن این‌که ما صرفا یک سریال سرگرم کننده نمی‌سازیم و علاقه‌مندیم مردم با تماشای این سریال آموزه‌هایی را نیز یاد بگیرند. از سوی دیگر به آموزه‌های اخلاقی هم در قصه سریال پرستاران پرداخته‌ایم. در واقع سریال پرستاران حاوی مفاهیم زندگی و اخلاقی است.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب شهرام شاه‌حسینی برای کارگردانی این سریال توضیح داد: کارگردانان سریال علیرضا افخمی، محمودرضا تخشید و شهرام شاه‌حسینی هستند. از قسمت17 آقای‌شاه‌حسینی به جمع کارگردانان اضافه شد تا تولید بموقع انجام شود. از قبل با شاه‌حسینی رفاقت و تجربه همکاری داشتیم. در مجموع، تولید سریال پرستاران کار پرزحمتی بوده و حتی چند ماه برای تحقیق وقت صرف کردیم. دکتر ایازی، معاون اجتماعی و دکتر میرزابیگی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در ساخت این پروژه خیلی با ما همکاری داشتند.

صداقت با مخاطب

شهرام شاه‌حسینی، درباره پذیرش کارگردانی این مجموعه که فضای آن در مقایسه با دیگر آثاری که ساخته، متفاوت است، توضیح داد: علیرضا افخمی از دوستان بسیار خوب من است و او را خیلی قبول دارم. قلمش را دوست دارم. همچنین با آقای هاشمی هم کار کرده بودم و تولید مجموعه «همه چیز آنجاست» برایم تجربه خوبی بود.

به همین دلیل وقتی دوستان،آقایان هاشمی و افخمی پیشنهاد کارگردانی مجموعه پرستاران را به من دادند با دل و جان پذیرفتم، در حالی که نمی‌دانستم قصه و ماجرا چیست. بنابراین دوستانه انتخاب کردم. وی ادامه داد: از سوی دیگر کارگردانی مجموعه‌هایی که محورش خانواده، دلبستگی‌ها، تنفر، انتقام، حسرت، عشق و... است، باب میل من است، زیرا همه این موارد در همه قصه‌های دنیا پیدا می‌شود. بنابراین مجموعه تلویزیونی پرستاران هم مستثنا از این مساله نیست.

این کارگردان عنوان کرد: البته فصل دوم سریال پرستاران دراماتیک‌تر از فصل اول است و امیدوارم برای مخاطبان هم جذاب باشد و با این سریال ارتباط خوبی برقرار کنند. گروه تلاش خودش را برای ساخت یک مجموعه جذاب کرده، البته نمی‌خواهم بگویم بقیه کم کاری می‌کنند، ولی ما به هیچ‌وجه از ترفندهایی مثل خرگوش در آوردن از کلاه در سریال پرستاران استفاده نکرده‌ایم. امیدوارم همان‌طور که بینندگان سریال «همه چیز آنجاست» را دوست داشتند از تماشای پرستاران هم لذت ببرند. شاه‌حسینی اشاره کرد: قصه مجموعه پرستاران خانوادگی است و اتفاقات عجیب و غریب نمی‌افتد و کاملاً با مخاطب صداقت داریم.

وی در پاسخ به این‌که تعدد لوکیشن و بازیگران تا چه میزان کار شما را سخت کرد، توضیح داد: تعدد لوکیشن و بازیگر برایم دشوار نبود، به هر حال این بخش هم از ویژگی‌های کار است. رسیدن شب به شب فیلمنامه به دستمان کلی سخت بود که البته باید تاکید کنم این شکل کار کردن را من فقط با علیرضا افخمی انجام می‌دهم، زیرا کار تولید، جمع و جور کردن ادوات فیلمبرداری را سخت می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: اما باید بگویم هرچه کار پر لوکیشن و پر بازیگر باشد، بیشتر دوست دارم، زیرا به تنوع بیشتر منجر می‌شود ضمن این‌که قصه یک خطی نخواهد بود.

یک پدر چند بعدی

محمد فیلی درباره نقشش در مجموعه پرستاران گفت: در این مجموعه نقش پدر کامران را بازی می‌کنم که نقش پسرم را سیاوش خیرابی به‌عهده دارد. در فصل اول حضور نداشتم و به فاز دو ملحق شدم. دلیل پذیرش نقش هم شهرام شاه‌حسینی در کسوت کارگردان بود. خیلی او را قبول دارم. دکوپاژ را خیلی خوب می‌شناسد و به توانایی هایش در کار ایمان دارم. با او سریال هشت و نیم دقیقه را کار کرده بودم و همین تجربه خوب، انگیزه‌ای شد تا در مجموعه پرستاران بازی کنم.

وی ادامه داد: در این مجموعه نقش یک پدر را دارم. به هر حال هر پدری ویژگی‌های خودش را دارد و پدر کامران هم نگرانی‌هایی دارد و وقتی پسرش عنوان می‌کند که می‌خواهد با یک دختر ازدواج کند برای تحقیق به بیمارستان می‌آید. البته باید تاکید کنم پدر کامران چند بعدی است و برای این‌که قصه لو نرود، بیشتر توضیح نمی‌دهم.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها