در واکنش به اقدام کره‌شمالی صورت گرفت

شلیک موشک بالستیک در مانور مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی تمرین‌های نظامی مشترک اجرا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۵۱

به گزارش بی‌بی‌سی، روز گذشته (چهارشنبه)، وزارت دفاع کره‌جنوبی با اعلام برگزاری تمرین‌های مشترک نظامی شامل واحدهای موشکی ارتش و نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور، گفت که اجرای این تمرین‌ها «نشانه عدم‌تحمل اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی است.» فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی هم گفته است که هدف از این تمرین‌ها نشان دادن آمادگی کامل رزمی برای مقابله با «اقدامات بی‌ثبات ساز و غیرقانونی حکومت کره‌شمالی است.»

در جریان این تمرین‌ها، آمادگی شبکه موشکی تاکتیکی کره‌جنوبی مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت و یک فروند موشک «هیونمو 2» ساخت این کشور هم به سوی هدف فرضی واقع در آب‌های ساحلی کره‌جنوبی شلیک شد.

در همین رابطه، در پی تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره ‌پس از اقدام اخیر کره‌شمالی در شلیک یک فروند موشک بالستیک جدید، روسیه و چین از کره‌شمالی، کره‌جنوبی و آمریکا خواستند تا با طرح تنش‌زدایی ارائه شده از سوی پکن موافقت کنند.

به گزارش رویترز، براساس طرح پیشنهادی چین، کره‌شمالی باید برنامه موشک بالستیک خود را متوقف کند و از سوی دیگر آمریکا و کره‌جنوبی هم به طور همزمان مانورهای تمام عیار نظامی و مشترک را به حالت تعلیق درآورند. هر دو اقدام با هدف آماده‌سازی شرایط برای از سرگیری مذاکره‌خواهد بود.

این طرح ابتکاری در بیانیه مشترک وزرای خارجه چین و روسیه پس از دیدار روسای جمهور دو کشور در کاخ کرملین منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است: شرایط منطقه بر منافع ملی هر دو کشور تاثیر منفی می‌گذارد. روسیه و چین همکاری نزدیکی خواهند داشت تا به راهکاری برای حل و فصل مشکل پیچیده شبه جزیره کره‌از هر طریق ممکن دست یابند.

از سوی دیگر، آکادمی علوم دفاعی کره‌شمالی تاکید کرد که جدیدترین آزمایش موشکی این کشور در واقع نشانه‌ای از «گام نهایی» در ایجاد «یک کشور قدرتمند و مطمئن هسته‌ای بوده است که قادر است به هر نقطه از جهان حمله کند.»

رهبر کره‌شمالی نیز که بر پرتاب موشک «هواسانگ14» نظارت داشت، گفت: آمریکایی‌های حرام‌زاده از این هدیه‌ای که در سالگرد 4 ژوئیه (روز استقلال آمریکا) برایشان فرستاده شده است، خوشحال نخواهند شد.

برخی رسانه‌ها گزارش کردند که کیم جونگ اون در حالی که می‌خندید، افزود: ما باید هر از گاهی برای آنها هدایایی ارسال کنیم تا خستگی‌شان به در شود.

در همین رابطه کره‌شمالی روز گذشته اعلام کرده است که موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید توانایی حمل یک کلاهک بزرگ اتمی را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها