وزیر اقتصاد خبر داد

تصویب شاخص تاب‌آوری اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: با تصویب شاخص ترکیبی تاب‌آوری در تلاشیم مؤلفه‌های تأثیرگذار در اجرای اقتصاد مقاومتی را پایش کرده و اقتصاد کشور را در مسیر رشد پایدار نگه داریم. به گزارش میزان، علی طیب‌نیا درخصوص شاخص تاب‌آوری اقتصاد گفت: شاخص ترکیبی تاب‌آوری از محاسبه بیش از صد شاخص فرعی تشکیل شده و درنهایت آسیب‌دیدگی‌های اقتصاد کشور را طی سال‌های مختلف نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۴۹

وی در ادامه افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دو رکن اصلی برای کشور تعریف شده که می‌توان از مواردی همچون تلاش برای افزایش نرخ رشد اقتصادی و کاهش نوسانات در فرآیند رشد اقتصادی نام برد و به‌طور قطع شاخص ترکیبی تاب‌آوری روشی برای محاسبه این موارد است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: این شاخص را طی سال 84 تا 94 مورد محاسبه قرار دادیم که خوشبختانه در سال‌های 93 و 94 شاهد افزایش ضریب تاب‌آوری بوده‌ایم و این نشان از حرکت درست اقتصادی دارد.

طیب‌نیا گفت: شیوه محاسبه شاخص تاب‌آوری به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شده که با استقبال این نهاد مواجه شده تا برای سال‌های آتی نیز این مورد محاسبه شود. همچنین در جلسه اخیر ستاد تصویب شد داشبوردی مدیریتی برای این شاخص ایجاد شود تا در صورت خروج از مسیر اقتصاد مقاومتی علائم آن به مدیران مربوط اطلاع داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها