این شخص در زنجان جوانی را که به درخواست او توجه نکرده بود، کشت.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۱۵

شعبه نهم دیوان عالی کشور رای اعدام صادره درباره محکوم به اعدام را ابرام کرد. رای دیوان عالی کشور از طریق دادسرای استان به زندان فرستاده شد تا به محکوم ابلاغ شود. با ابلاغ رای دیوان عالی کشور و انجام یک سلسله تشریفات قانونی رای صادره درباره این محکوم به مرحله اجرا در خواهد آمد. به این ترتیب از این پس برای این محکوم که عباس نام دارد فاصله کوتاهی تا چوبه دار باقی نمانده است. عباس در نیمه دوم سال گذشته به اتهام قتل زنی در یکی از دهات زنجان دستگیر و به موجب رای صادره از شعبه چهارم دادگاه عالی جنایی به اعدام محکوم شد. محاکمه عباس روز بیست و دوم فروردین ماه گذشته در دادگاه شروع شد و اعضای دادگاه با اکثریت رای به اعدام وی دادند. عباس که قصاب دهات اطراف زنجان بود از مدت‌ها قبل به زنی نظر سوء داشت و یک روز که با مقاومت شدید این زن روبه‌رو شد با چاقوی قصابی زن را به قتل رساند و خود از ده فرار کرد. مامورین با اعلام جریان قتل و تحقیق مفصل درصدد دستگیری عباس برآمدند. عباس در جریان دادرسی مدعی بود خبری از قتل زن ندارد و مامورین چون نام وی عباس بوده
بر اساس اظهارات عده‌ای از اهالی او را گرفته‌اند، ولی مامورین با جمع‌آوری دلایل و قرائن پرده از راز این جنایت برداشتند. دادگاه جنایی با توجه به نوع جنایت و جمع‌آوری یک سلسله دلایل عباس را به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور نیز رای صادره را ابرام کرد.

15 آذر 1342/ روزنامه اطلاعات

برادرش را با چاقو زد

دیروز جوان 16 ساله‌ای برادر 14 ساله خود را که سیگار می‌کشید با چاقو مجروح کرد.مجروح در بیمارستان بستری است و برادر وی به دادگستری فرستاده شده است.

سرقت از خانه پدر مقتول

دادسرای ناحیه یک تهران کریم و فریدون را به اتهام سرقت توقیف کرد.این دو نفر متهمند به خانه‌ای در خیابان بهبهانی دستبرد زده‌اند. گفته می‌شود این خانه متعلق به پدر یکی از دانش‌آموزانی بوده که هفته گذشته در خیابان فلاح در حادثه تصادف اتوبوس کشته شد.

نوزاد در کاخ دادگستری

نوزادی در یکی از راهروهای دادگستری جا گذاشته شد.پدر و مادرش هنگامی که مراجعین به دادگستری سرگرم کار خود بودند، او را روی نیمکتی گذاشته و رفته بودند. نوزاد که بیش از 10 تا 20 روز از تولد او نمی‌گذرد، پس از آن‌که محتویات شیشه‌ای را که به دهانش گذاشته بودند مکید، شروع به گریه کرد و صدای او توجه کسانی را که در این قسمت از ساختمان کاخ دادگستری بودند، به خود جلب کرد. نوزاد که لباس بافتنی آبی رنگ به تن داشت و در پتوی سبز رنگی پیچیده شده بود به اطاق مددکار اجتماعی دادسرا منتقل شد و چند دقیقه بعد مامور انتظامی او را در آغوش گرفت و به شیرخوارگاه برد و تحویل داد.

18 آذر 1342/ روزنامه اطلاعات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها