برای این که تناسب اندام داشته باشید، کافی است یک یا دو روز در هفته ورزش کنید
کد خبر: ۱۰۴۴۶۶۹

واقعیت این است که فقط دو روز در هفته ورزش کردن نمی‌تواند تامین کننده فواید ماندگار سلامت باشد. حداقل زمان مفید ورزش سه روز در هفته است،‌ اما در حالت ایده آل، باید هرروز به شکلی به تمرینات ورزشی پرداخته شود.

بهترین زمان ورزش، پس از بیدارشدن از خواب است

بهترین زمان ورزش، زمانی است که بتوانید بهتر ورزش کنید. اگر از افرادی هستید که شب‌ها به باشگاه می‌روید، به این کار ادامه بدهید و اگر ورزش صبحگاهی را ترجیح می‌دهید، صبح‌ها ورزش کنید. نهایتا هرنوع ورزشی که برایتان مناسب تراست، برای بدنتان هم مفیدتر خواهد بود.

پازل‌ها و بازی‌ها، بهترین شکل ورزش مغز هستند

براساس تحقیقات علمی ورزش فیزیکی مناسب، بر هرنوع پازل ذهنی ترجیح دارد. محققان دریافته‌اند، ورزش‌های آیروبیک، تاثیرات بسیار چشمگیر و مفیدی بر عملکرد مغز دارند.

ورزش، بهترین راه کاهش وزن است

اگر خواهان کاهش وزن هستید، تصور نکنید که با ورزش کردن کار تمام است و می‌توانید هر غذایی که خواستید، مصرف کنید. کارشناسان می‌گویند کاهش وزن با تغییرات چشمگیر در عادت‌های غذایی ایجاد می‌شود.

دویدن طولانی، بهترین راه تناسب اندام است

این‌طور نیست. با پنج تا 10 دقیقه دویدن در روز، بسیاری از فوایدی که از یک دوی ماراتن به‌دست می‌آید، کسب می‌شود.

نوشیدنی‌های ورزشی

نوشیدنی‌های ورزشی بعد از تمرینات ورزشی، بهترین تامین‌کننده آب بدن هستند. بسیاری از نوشیدنی‌های ورزشی، ترکیبی از آب و قند هستند. البته توصیه کارشناسان این است که بعد از ورزش، آب معمولی و خوراکی‌های مختصر حاوی پروتئین بالا مصرف شود.

هر چقدر بیشتر عرق کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید

اگر بعد از ورزش امروز، بیشتر از روزهای دیگر عرق کرده‌اید، لزوما به این معنی نیست که کالری بیشتری سوزانده‌اید. تعریق، تنها یک واکنش زیستی برای سرد کردن و تنظیم دمای داخلی بدن است.

منبع: ba-bamail.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها