سیرکیدیا (Circadia) راه‌حلی هوشمندانه و مبتنی بر فناوری است که می‌تواند پایانی برای این مشکلات باشد. این سامانه ابتدا با استفاده از حسگرهایی خاص، خواب کاربر را تحلیل می‌کند و به‌این‌ترتیب الگوی خواب و ساعت درونی بدن فرد تعیین می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۱۵
خداحافظی با مشکلات خواب

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به مشکلاتی نظیر بیخوابی، کم‌خوابی یا خواب با کیفیت پایین دچار هستند. سیرکیدیا (Circadia) راه‌حلی هوشمندانه و مبتنی بر فناوری است که می‌تواند پایانی برای این مشکلات باشد. این سامانه ابتدا با استفاده از حسگرهایی خاص، خواب کاربر را تحلیل می‌کند و به‌این‌ترتیب الگوی خواب و ساعت درونی بدن فرد تعیین می‌شود.

گام دوم که توسط الگوریتم ویژه سیرکیدیا به انجام می‌رسد، تعیین میزان انحراف الگوی ساعت درونی از حالت معمول و طبیعی است. در نهایت، این برنامه یک برنامه سفارشی نوردرمانی را برای فرد تجویز خواهد کرد. این برنامه به‌صورت خودکار به لامپ ویژه‌ای که قادر به تابش نور با رنگ‌های مختلف است ارسال شده و همین می‌تواند الگوی خواب کاربر را اصلاح کند. گفتنی است این سامانه با استفاده از فناوری مشابهی که ناسا برای حل مشکلات خواب فضانوردان مورد استفاده قرار می‌دهد، طراحی شده است.

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها