توقف پرتغال مقابل مکزیک در دقیقه 91

رونـالدو: از رئال مادرید سوال نکنید!

روز دوم جام کنفدراسیون‌ها با دو نتیجه متفاوت همراه بود؛ اولی تساوی 2 بر 2 پرتغال و مکزیک، دومی هم پیروزی 2 بر صفر شیلی، مقابل قهرمان آفریقا، کامرون.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۳۵

آنچه در این میان بیشتر مورد توجه قرار داشت، نمایش کریستیانو رونالدو در ترکیب پرتغال بود. در حالی که این بازی تحت تاثیر حاشیه‌های اخیر به وجود آمده برای رونالدو و درخواست جدایی او از رئال مادرید قرار گرفته بود، در نهایت با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا قهرمان اروپا در واپسین لحظات هر دو نیمه، پیروزی را از دست بدهد.

رونالدو در همان دقیقه 20 می‌توانست برای تیمش گلزنی کند، اما شوت او به تیر خورد و در برگشت شوت گومز با سر په په برخورد کرد و درون دروازه قرار گرفت؛ اما پس از لحظاتی که بازیکنان پرتغال به خوشحالی مشغول بودند، داور بازی با استفاده از تصاویر ویدئویی، گل را مردود اعلام کرد!

14 دقیقه بعد ریکاردو کوارشما اولین گل تاریخ پرتغال در جام کنفدراسیون‌ها را به ثمر رساند. این گل را چیچاریتو در دقیقه 42 پاسخ داد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. اتفاقات نیمه دوم هم تکرار نیمه اول بود. پرتغال در دقیقه 86 توسط سدریک سوارس به گل رسید، اما درست در واپسین لحظات بازی و در دقیقه 91، هکتور مورنو برای مکزیک گلزنی کرد تا پرتغال با رونالدو یک شروع بد دیگر را در تورنمنت‌ها تجربه کند.

پیش از این شکست 3 بر یک پرتغال مقابل یونان در دیدار افتتاحیه یورو 2004، تساوی بدون گل مقابل ساحل عاج در جام جهانی 2010، شکست 4 بر صفر مقابل آلمان در جام جهانی 2014 و سرانجام تساوی با ایسلند در یورو 2016 همه نتایج بدی بودند که پرتغال و رونالدو در نخستین‌های خود در تورنمنت‌های بزرگ کسب کرده بودند.

با این حال برای خبرنگاران حاضر در روسیه، در پایان بازی خود رونالدو مهم بود نه توقف پرتغال مقابل مکزیک. آنها می‌خواستند از ستاره پرتغالی رئال مادرید درباره سرنوشتش در فصل آینده بپرسند و این که آیا رئال مادرید را ترک خواهد کرد یا خیر. سوالاتی که همگی بی پاسخ ماند. کریستیانو رونالدو در پایان این بازی گفت: بازی بسیار سختی را تجربه کردیم. مکزیک فوق‌العاده بود و دقایقی از بازی واقعا تحت فشار بودیم. البته در کل بهتر از حریف بودیم و شاید حق ما پیروزی بود. به هر حال شکست نخورده ایم که بخواهیم نگران باشیم. پرتغال نگران چیزی نیست و به راه خود ادامه می‌دهد. ما مدعی قهرمانی هستیم و در گروه خود خواهیم درخشید.

رونــالدو در واکنش به تلاش خبرنگاران برای پرسیدن از وضعیت او در رئال مادرید سخن او را قطع کرد و گفت: از رئال مادرید نپرسید. پیراهنی که اکنون تن من است، پیراهن تیم ملی پرتغال است و من این روزها فقط به تیم ملی کشورم فکر می‌کنم.

برد شیلی

در دیگر بازی روز دوم رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها، شیلی و کامرون از گروه B به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر صفر نماینده آمریکای جنوبی مقابل قهرمان آفریقا همراه شد. گل‌های بازی را ویدال هافبک بایرنی شیلی در دقیقه 81 و وارگاس 1+90 به ثمر رساندند. در پایان این بازی، ویدال به عنوان برترین بازیکن میدان معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها