محسن بهرامی‌ارض‌اقدس گفت: دولت برای حمایت از تولید، از جیب خود به جای مردم هزینه کند.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۵۶

محسن بهرامی‌ارض‌اقدس در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما تاکیدکرد: دولت اگر می‌خواهد از تولید کالاهای اساسی حمایت کند باید از جیب خود هزینه کند نه این‌که به دلیل حمایت از تولید داخل، حقوق مصرف‌کنندگان ضایع شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: اگر می‌خواهیم از خودروسازی و صنایع دارای تکنولوژی بالا حمایت کنیم، باید یارانه آن را نیز از منابع خود دولت بپردازیم و برای حمایت از تولید و کشت چغندر در کشور نباید قیمت آن را از کیلویی 90 تومان به 3000 تومان برسانیم تا قیمت شکر نیز 3600 تومان شود در حالی که قیمت جهانی آن حدود 1500تومان است.

بهرامی‌ارض‌اقدس تاکید کرد: بهترین برنج باسماتی پاکستان با پرداخت همه عوارض 3400 تومان به ایران می‌آید، اما به‌دلیل حمایت یک‌جانبه از شالیکاران، قیمت برنج مشابه طارم و هاشمی 15 هزار تومان است.

وی افزود: قیمت حبوبات با بستن تعرفه واردات، بالا رفتن قیمت ارز و تبدیل ارز مبادله‌ای به آزاد، در بازار به کیلویی 12 هزار تومان رسید، اما اینها در وزارت فرابخشی مانند بازرگانی اتفاق نمی‌افتد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: اگر تولید داخل پاسخگوی نیاز مردم نباشد، وزارت بازرگانی کسری ‌را از طریق واردات و با نگاه همزمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده تامین می‌کند تا در جهت تعادل بازار حرکت کند.

وی درباره وضع تقسیم وظایف بازرگانی میان وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گفت: این بخش از نگاه حمایتی از تولیدات داخلی خوب است، اما از آن طرف باید در نظر داشت ما چقدر تولیدکننده و چقدر مصرف‌کننده داریم و عموم مردم ما در کشور مصرف‌کننده هستند.

بهرامی با بیان این‌که امروز در تنظیم بازار، اصناف، حمایت از تولیدکننده و مصر‌ف‌کننده دچار مشکل هستیم، گفت: افزایش قیمت کالاهای مصرفی و معیشتی مردم مانند گوشت قرمز، مرغ، حبوبات، قند و شکر هرچند با هدف حمایت از تولید داخل ایجاد شد، اما در هر حال وظیفه دولت حمایت از مصرف‌کننده نیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها