رسانه‌ها و مطبوعات انگلیس چندروزی است که با تیترها و مطالب پر طمطراق از «شیرهای جوانی» صحبت می‌کنند که پس از 51 سال آنها را به یک قهرمانی رساندند. آنها از نسل طلایی صحبت می‌کنند که قرار است در آینده‌ای نزدیک آرزوهای برباد‌رفته‌شان را باز گرداند، اما این موضوع در مورد فرانسوی‌ها تا حدودی فرق دارد و به نظر می‌رسد آنها برای پرورش نسلی طلایی چند دهه فرصت‌سوزی نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۵۴

پس از قهرمانی آنها در جام جهانی 1998 و یورو 2000، حرکت آنها روی سراشیبی سقوط آغاز شد و با شروع دوران بازنشستگی ستارگان سرشناس آن، کمتر کسی فکر می‌کرد بار دیگر نسلی جدید و طلایی در این کشور به وجود آید، اما این روزها نسلی جدید از بازیکنان جوان و آینده‌دار در فوتبال فرانسه به وجود آمده که باشگاه‌های بزرگ دنیا برای به خدمت گرفتن آنها به تقلا افتاده‌اند.

یکی از این جوانان کیلیان امباپه 18 ساله است که بسیاری او را با رونالدو و مسی مقایسه می‌کنند. مهاجم باشگاه موناکو این روزها مشتریانی چون رئال دارد که ممکن است رقم خرید او در این تابستان، رکورد خرید و فروش بازیکنان در جهان را بشکند. او در فصل اخیر 24 گل برای موناکو به ثمر رساند و با زدن یک گل در مقابل یوونتوس در نیمه نهایی جام باشگاه‌های اروپا به جوان‌ترین بازیکن این مسابقات در چنین مرحله‌ای تبدیل شد. یکی از توانایی‌های منحصربه‌فرد او، قدرت بالای تاثیرگذاری در مسابقات مهم و سرنوشت‌ساز است که بازی دور رفت در مرحله حذفی جام باشگاه‌ها در مقابل منچسترسیتی یک نمونه از آنهاست.

آدرین ربیوت در سال 2012 و چند روز پس از تولد 17 سالگی‌اش برای پاریسن‌ژرمن بازی کرد تا عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه را از آن خود کند. ربیوت 22 ساله اگرچه فیزیکی شبیه بازیکنان دفاعی ندارد، اما عملکرد فوق‌العاده‌اش موجب شد سران پاریسن ژرمن با رفتن یوهان کوبای موافقت کرده و مقدمات انتقال مارکو وراتی را نیز فراهم کنند.

به همان اندازه که رئال برای به خدمت گرفتن امباپه اصرار می‌کند، سران باشگاه بارسلونا نیز به دنبال به خدمت گرفتن عثمان دمبله 20 ساله هستند. آمار و ارقام دمبله در فصل گذشته نیز نشان می‌دهد کاتالان‌ها در حال سرمایه‌گذاری روی جوانی مستعد هستند. او با به ثمر رساندن گل در دیدار نیمه نهایی جام حذفی مقابل بایرن و زدن یک گل دیگر در دیدار فینال در مقابل آینتراخت فرانکفورت، نقش مهمی در قهرمانی دورتموند در این مسابقات داشت. ساموئل اومتیتی 23 ساله زمانی که تابستان گذشته با رقم 25 میلیون پوند از لیون به بارسلونا آمد، بسیاری او را با فرانس بکن باوئر مقایسه می‌کردند.

دیدیه دشام در توصیف او می‌گوید: او به قدری آرام و مسلط است که گویی فردی 30 ساله و کاملا باتجربه است. بنیامین مِندی (22 ساله و بازیکن موناکو ) توماس لِمار (21 ساله و بازیکن موناکو)، کورنتین تولیسو (22 ساله و بازیکن لیون) و پینِل کیمپمبه (21 ساله و بازیکن پاری‌سن ژرمن) از دیگر بازیکنانی هستند که به‌زعم کارشناسان می‌توانند آینده‌ای درخشان برای فرانسوی‌ها رقم بزنند.

حسین خلیلی

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها