مجموعه کتاب «امام امت» با فرارسیدن سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۵۹

به گزارش ایسنا، همزمان به فرارسیدن چهاردهم خرداد، سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، کتاب‌هایی در موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره حضرت امام خمینی(ره) منتشر شدند که عبارت است از: «دیدگاه‌های جامعه‌شناختی، سیاسی و فقهی امام خمینی»، «امت و ملت در اندیشه امام خمینی»، «فرهنگ و تمدن غرب از دیدگاه امام خمینی»، «اندیشه سیاسی امام خمینی»، و «مدل رهبری امام خمینی».

کتاب «دیدگاه‌های جامعه‌شناختی، سیاسی و فقهی امام خمینی»: این اثر ترجمه‌ای از کتاب «الامام الخمینی؛ لبنه ساسیة فی سوسیولوجیته و سکیولوجیته و سیاسته و فقهه» تالیف مصطفی رافعی، نویسنده و متفکر عرب لبنانی است که به بررسی و واکاوی اندیشه‌های فقهی و سیاسی امام خمینی پرداخته است.

«امت و ملت در اندیشه امام خمینی»: کتاب یادشده خاستگاه نظری امت و ملت را بیان کرده، نگاه فراملی امام خمینی را نسبت به جایگاه والای امت و تلاش‌های ایشان را برای امت‌سازی و تغییر معادلات سیاسی حاکم بر جهان بررسی می‌کند.

«فرهنگ و تمدن غرب از دیدگاه امام خمینی»: امام خمینی به عنوان بنیانگذار یک نظام سیاسی جدید در ایران و نیز یک فقیه برجسته شیعی، نگاه جدیدی به غرب و سایر فرهنگ و تمدن‌های دنیا ارائه کرده‌اند.

«اندیشه سیاسی امام خمینی»: در این کتاب به بررسی مبانی اندیشه امام در فلسفه، عرفان و اندیشه سیاسی اسلام پرداخته شده است. امام خمینی با شناخت و تصدیق بینش سیاسی تشیع و با بهره‌گیری از آموزه‌های اندیشمندان فیلسوف و فقیه حوزه سیاست و فقه، به بازسازی اندیشه دینی همت گماشت که دستاورد این کار، بازشناسی جایگاه سیاست در شریعت بود.

«مدل رهبری امام خمینی»: اندیشه و پژوهش در سیره نظری و عملی امام خمینی(ره) به عنوان الگویی جامع از یک رهبر دینی می‌تواند گامی به سوی خودشناسی مدیران و مقدمه‌ای برای اصلاح رفتار و سبک رهبری و مدیریت آنان براساس معیارهای علمی و اسلامی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها