تنور هفته اول لیگ جهانی داغ می‌شود

بـرزیل و لهسـتان، سخت و سخت‌تر

تنور لیگ جهانی والیبال برای ایران، امروز و فردا با دو بازی مقابل برزیل و لهستان داغ داغ می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که دور مقدماتی لیگ جهانی 2017 با تیم‌های ایتالیا، برزیل و لهستان همگروه است، دیشب مقابل ایتالیای میزبان در سالن آدریاستیک آرنا قرار گرفت؛ بازی با رقیبی سنتی. اما این تازه شروع کار است.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۹۳

سرمربی مونته نگرویی این سه بازی را برای تیمش افتخار می‌داند: «باعث افتخار است که در مقابل تیم‌های قدرتمندی مثل برزیل، ایتالیا و لهستان بازی می‌کنیم. تیم‌هایی که قهرمان جهان، قهرمان المپیک و نایب قهرمان المپیک هستند. اما در هر صورت به اینجا آمده‌ایم تا با تمام قدرت تا آخرین لحظه با این تیم‌ها مبارزه کنیم، ما آماده‌ایم و باید دید که شرایط به چه صورتی رقم می‌خورد.»

بعد از شروع سخت دیشب، ملی‌پوشان ایران ساعت 19 و 30 دقیقه امروز در دومین مسابقه مقابل برزیل قرار می‌گیرند؛ قهرمان المپیک ریو. تیمی که تقریبا متحول شده اما باز قهرمانی المپیک را یدک می‌کشد و از همین حالا هم به خاطر میزبانی دور نهایی لیگ جهانی اولین تیم صعودکننده است. بنابراین چیزی برای از دست‌دادن ندارد و در دور مقدماتی فارغ از نتیجه بازی می‌کند. با این‌که رزنده، سرمربی چندین ساله برزیلی‌ها ظاهرا روی نیمکت آنها نیست، اما خیلی هم از تیمش دور نمانده و با مشاوره‌هایش به دال زوتو، سرمربی جدید کمک می‌کند. با تغییر ترکیب زردپوشان امروز دیگر اسمی از والیبالیست‌های مطرحی مثل ایزاک سانتوس، سیدائو، موریلو اندریس، ویلیام آرژونا و سرجیو دوس سانتوس نیست و بازیکنان جوان‌تری جای آنها را می‌گیرند؛ جایی که قرار است جوان‌ترهای برزیلی باتجربه‌تر شوند.

مساله‌ای که زوتو، سرمربی جدید برزیلی‌ها هم از آن غافل نیست و می‌گوید: «بازی‌های لیگ جهانی برای بازیکنان جدیدی که به تیم ملی برزیل اضافه شده‌اند، می‌تواند تجربه خیلی مهمی باشد و البته چالش خیلی بزرگی هم دارند.»

تیم ایگور کولاکوویچ 24 ساعت بعد هفته اول لیگ جهانی را با بازی مقابل لهستان تمام می‌کند. تیمی که در آخرین بازی، دو هفته پیش 3ـ صفر ایران را برد. البته آخرین بازی رسمی دو تیم هم به المپیک ریو برمی گردد که برد 3-2 به نام لهستان نوشته شد. تیم لهستان هم امسال متفاوت از سال قبل شده است.

لهستان ساعت 19 و 30 دقیقه فردا بازیکنانی مثل پیاتر نواکوفسکی، وویچخ زالینسکی، پیاتر گاچک، مارچین موژدژونک و ماتئوس میکا را ندارد و فردیناندو دی جورجی را به جای استفان آنتیگا روی نیمکتش دارد. اما برای شاگردان کولاکوویچ بازی فردا رنگ و بوی دیگری دارد، بازی که ملی‌پوشان برای انتقام‌ بازی می‌کنند. انتقام باختی که می‌توانستند در المپیک با برد عوض کنند و نشد. انگیزه بازی انتقامی، هیجان بازی‌های هفته اول لیگ جهانی را به اوج می‌رساند.

ایرانی‌ها مشتاق تماشای تیم ملی

در این سال‌ها که تیم ملی والیبال در لیگ جهانی بازی‌های خارج از خانه را انجام داده است، تماشاگران نقش بسزایی در موفقیت ملی پوشان داشتند. یکی از کشورهایی که اتفاقا ایرانی‌ها هم در آنجا اقامت دارند ایتالیاست که هرگز تیم ملی والیبال را تنها نگذاشتند.

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال با اشاره به این موضوع می‌گوید: تاکنون تماس‌های زیادی از هموطنان مقیم خارج از ایران درخصوص این که چگونه برای دیدن بازی‌ها به سالن بیایند، داشتم. آنها از نقاط مختلف اروپا و کشور ایتالیا مشتاق هستند که به پیزارو بیایند اما با مشکل تهیه بلیت روبه‌رو بودند. تلاش کردیم تعدادی بلیت فراهم کنیم البته تا حدودی در این خصوص محدودیت وجود دارد. امیدوارم هواداران و علاقه‌مندان ایرانی موفق به تهیه آنلاین بلیت بازی‌ها شده باشند. از میزبان هم خواهش کردیم اگر می‌توانند شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنند تا تماشاگران بتوانند بلیت ورود به سالن را تهیه کنند

خوش‌خبر با توجه به تغییرات در تیم ملی هم می‌گوید: کولاکوویچ سرمربی تیم ملی، تجربه جوانگرایی در تیم‌های ملی را دارد به‌طوری که شاهد بودیم این سیاست را بخوبی در صربستان پیاده کرد و صرب‌ها هم‌اکنون ثمره آن را بهره‌برداری می‌کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها