رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری سه کلاهبردار که با ادعای فروش سوالات امتحان نهایی اقدام به کلاهبرداری از دانش‌آموزان کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۹۵

به گزارش جام‌جم، سرهنگ محمدمهدی کاکوان گفت: چند روز قبل پلیس فتا از فعالیت افراد سودجو در فضای مجازی با ادعای فروش سوالات امتحان نهایی باخبر شد. از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را داشت که بلافاصله با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تحقیقات در این زمینه توسط کارآگاهان پلیس فتا آغاز شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به تحقیقات ماموران در این خصوص افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند این افراد به هیچ عنوان به سوالات امتحان نهایی دسترسی نداشته بلکه پرسش‌های مربوط به سال‌های گذشته را که در بازار موجود است به وسیله فتوشاپ و دستکاری در تاریخ امتحان به عنوان سوالات امتحان نهایی امسال معرفی کرده و از این طریق از دانش‌آموزان کلاهبرداری کرده‌اند.

کاکوان ادامه داد: ماموران از طریق مهندسی معکوس و انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به ردیابی سه نفر از این کلاهبرداران در فضای مجازی شده و محل آنان را در نقاط مختلف تهران شناسایی کردند.

وی با بیان این که دو نفر از این افراد روز دوشنبه و یک نفر دیگر روز سه‌شنبه دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند، ادامه داد: این افراد فاقد سابقه کیفری بوده و 24، 23 و 21 سال داشتند و از این طریق 15، 16 و 9 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند. به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، این افراد سوالاتی را که ادعا می‌کردند پرسش‌های تخصصی امتحان نهایی است، هر کدام به مبلغ 180 هزار تومان و سوالات عمومی را به مبلغ صدهزار تومان به مالباختگان فروخته و پس از دریافت وجه عکسی را که ادعا می‌کردند پرسش‌های مربوط به امتحانات است برای متقاضی ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای این افراد خاطرنشان کرد: هر سه متهم به بزه انتصابی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تأکید بر این که با پیگیری‌های آموزش و پرورش مشخص شد هیچ سوالی از امتحان نهایی لو نرفته و ادعاهای اینچنینی کذب است تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید هوشیار باشند و بدانند افراد سودجو در ایام امتحانات و ایام کنکور به بهانه‌های مختلف قصد کلاهبرداری از آنان را دارند که یکی از بهانه‌های آنان فروش سوالات اصلی است، اما این سوالات به هیچ‌عنوان مربوط به امتحانات نبوده و تنها سبب از بین رفتن پولشان می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر متاسفانه در پرونده اخیر برخی دانش‌آموزان با این تصور که به سوالات امتحان نهایی دست‌یافته‌اند از درس خواندن صرف‌نظر کرده و به گفته خودشان موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون‌ها نشده‌اند؛ از این رو من به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان توصیه می‌کنم فریب این گونه تبلیغات را نخورده و از طریق درس خواندن به دنبال اخذ نمره قبولی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها