پیشتازی چشمگیر حزب مرکل از حزب شولتز در آلمان

نتایج جدیدترین نظر سنجی، از پیشتازی چشمگیر اتحادیه احزاب متحد مسیحی مرکل در برابر حزب سوسیال دموکرات مارتین شولتز در آلمان خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۴۹

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه دی سایت، بعد از انتخابات محلی اخیر در ایالت نوردراین وست فالن که اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای سومین بار پیاپی حزب سوسیال دموکرات را در سال‌جاری میلادی شکست داد، همچنان اتحادیه احزاب متحد مسیحی روند موفقیت و صعود را ادامه می‌دهد.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه امنید که به سفارش نشریه بیلد انجام گرفته است، احزاب متحد مسیحی بار دیگر با یک پله صعود 38 درصد آرای شهروندان را به‌دست آوردند. حزب سوسیال دموکرات هم باز با کاهش محبوبیت در میان شهروندان مواجه شده و تنها 26 درصد آرا را کسب کرد و اختلاف آن با احزاب متحد مسیحی به 12 درصد رسید.

حزب چپ نیز در این نظر سنجی 9 درصد و سبزها نیز 7 درصد آرا را کسب کردند و حزب لیبرال دموکرات نیز با یک درصد صعود،‌ 7 درصد آرا را کسب کرد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز بدون تغییر، 8 درصد آرای شهروندان را به‌دست آورد.

براساس نتایج این نظر سنجی، تنها 15 درصد شهروندان آلمانی معتقدند که مارتین شولتز، نامزد صدراعظمی از حزب سوسیال دموکرات در پاییز آینده و بعد از انتخابات پارلمانی، صدراعظم آلمان می‌شود. 76 درصد نیز بر این باور نیستند. این در حالی است که در اواخر فوریه 36 درصد، انتظار صدراعظمی شولتز در آلمان را داشتند و 50 درصد نظر مخالف داشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، اگر صدراعظمی در آلمان به صورت مستقیم انتخاب می‌شد 29 درصد شولتز و 53 درصد مرکل را انتخاب می‌کردند. این در حالی است که در فوریه 49 درصد با شولتز و 40 درصد با مرکل موافق بودند.

این نظرسنجی در فاصله 11 تا 17 ماه می‌ از بین 2413 واجد شرایط رای دادن در آلمان انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها