دولت فدرال استرالیا در نظر دارد برای صرفه جویی در هزینه ها، کمک های مالی هزاران نفر از مهاجران غیرقانونی را که بدون داشتن روادید مناسب در استرالیا زندگی می کنند، قطع کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۱۳
استرالیا کمک مالی هزاران مهاجر غیرقانونی را قطع می کند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، تارنمای 'اس.بی.اس' استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد این صرفه جویی حدود 50 میلیون دلار می شود و دولت با قطع کمک های مالی هزاران نفر به اصلاح 'مهاجران غیرقانونی' که در استرالیا زندگی می کنند، این صرفه جویی را انجام می دهد.
براساس گزارش اداره مهاجرت استرالیا، کمک های درآمد مالی و کمک های ارائه شده بابت اجاره بیش از 2 هزار نفر که با قایق وارد استرالیا شده اند ممکن است تا جولای سال آینده تحت بودجه جدید قطع شود.
دولت استرالیا به دنبال تعداد زیادی از 'مهاجران غیرقانونی است که از طریق دریا' وارد استرالیا شده اند و به رغم اینکه برخی از آنان از سال 2012 در استرالیا زندگی می کنند، هنوز برای روادید اقدام نکرده اند .
اداره مهاجرت استرالیا در پی آخرین تلاش ها برای تعامل با پناهجویان دریایی با فرستادن نامه ای در ماه ژانویه گذشته به آنان اعلام کرد که تا 90 روز مهلت دارند برای روادید اقدام کنند.
وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد در این نامه ها به مهاجران هشدار داده شده است در صورت عدم تسلیم تقاضانامه روادید، ممکن است خدمات سرویس دهی به آنها قطع شوند.
تارنمای رادیو 'اس.بی.اس' اعلام کرد حال مهلت زیادی باقی نمانده و هزاران نفر از پناهجویان قرار است پرداختی های منظم خود را از دست بدهند.
بودجه سال 2017 استرالیا نشان داد دولت 'وضعیت حفاظت از پناهجویانی که با قایق وارد استرالیا شده اند را با قطع حمایت خود به آن دسته از کسانی که با اداره مهاجرت تماس نمی گیرند حل و فصل' خواهد کرد.
در گزارش های بودجه پیش بینی شده است با اجرای این اقدام ، دولت حدود 47 میلیون دلار در طول پنج سال آینده ذخیره خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا گفت حدود هشت هزار نفر از 30 هزار نفری که با قایق بین سال های 2012 تا ژانویه 2014 میلادی وارد استرالیا شده اند، زحمتی برای تقاضای روادید به خود نداده اند.
یکی از مقامات رسمی وزارت مهاجرت استرالیا گفت که انتظار می رود تا 2 هزار و 500 نفر کمک درآمد و اجاره خود را در این سال مالی از دست بدهند.
سخنگوی اداره مهاجرت استرالیا نیز گفت این اعداد و ارقام فقط یک پیش بینی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها