فینال امیدهای آسیا ؛ اردبیل

امیدهای ایران آقای والیبال آسیا شدند

تیم های ملی والیبال زیر 23 سال ایران و ژاپن از ساعت 17:30 در سالن شش هزار نفری رضازاده شهرستان اردبیل در فینال امیدهای آسیا به مصاف هم رفتند.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۲۸
امیدهای ایران آقای والیبال آسیا شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، دقایقی پیش از آغاز این دیدار محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال تندیس رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا را افتتاح کرد.

پیش از آغاز این دیدار تیم های ملی تایلند و چین تایپه در دیدار رده بندی به مصاف هم رفتند که چین تایپه با برتری سه بر یک مقابل تایلند به عنوان سومی رقابت ها دست یافت.

- ظرفیت سالن رضازاده ساعتی قبل از آغاز دیدار تکمیل شد.

- تیم ملی ایران با پیراهن آبی رنگ و تیم ملی ژاپن با پیراهن قرمز رنگ در فینال آسیا به میدان می روند.
-تشویق شدید تماشاگران از دو ساعت قبل از فینال آغاز شده است.

-با وجود منع حضور بانوان در سالن می توان حضور چند دختر کم سن و سال را به وضوح دید. این دختران با پدران خود به سالن آمده اند.

-این مسابقه از ساعت 17:30 دقیقه آغاز شد و نخستین امتیاز را ژاپنی ها به دست آوردند.

گزارش مسابقه:

ست اول

همانطور که ذکر شد فینال آسیایی امیدها با برتری ژاپنی ها آغاز شد. ژاپنی ها با سرویس های خوب و دریافت های عالی از لحاظ امتیازی از شاگردان سیچلو جلو افتاده اند. ضربه های قدرتی یار شماره هشت ژاپنی ها در کنار سرویس های پرشی موجی یار شماره پنج آنها فعلا همه چیز را به سود ژاپنی ها پیش می برد.

در امتیاز 14 بالاخره ایران و ژاپن مساوی شدند. حالا این ایران است که در این دقایق خوب ضربه می زند.

درامتیاز 16 ایران بالاخره از ژاپن پیش می افتد تا سالن رضازاده روی هوا برود.

درامتیاز 17 دوباره دو تیم مساوی شدند اما سرویس بد شماره 10 ژاپنی ها به خارج رفت تا دوباره ایران پیش بیفتد.

در ادامه اشتباهات فردی باعث می شود تا ایران 19 بر 18 عقب بیفتد.

در ست نخست به نظر می آید سرمربی تیم ملی امید ایران یعنی خوان سیچلو جنب و جوش بیشتری دارد.

نکته بسیار جالب دیگر اینکه تماشاگران با وجود جلو بودن ژاپن در برخی از دقایق بازیکنان این تیم را تشویق می کنند.

در امتیاز 21 فاصله امتیازی ایران به دو می رسد و 21 بر 19 عقب می افتد. آنها همچنان اسپک های قدرتمندتری نسبت به ایران دارند. در این لحظات ضریب اشتباهات فردی ژاپن بالاتر می رود تا دوباره از لحاظ امتیازی برابر شوند. ماراتن داغ امتیازی ادامه دارد. ایران این فشار را در بازی های قبلی حس نکرده بود. جواد کریمی و رحمان تقی زاده کاپیتان تیم خوب امتیاز می گیرند.

ژاپن در امتیاز 22 جلو می افتد اما سرویس بد یار شماره شش آنها مستقیم به تور ژاپن اصابت می کند و امتیاز ایران هم 22 می شود.

در یکی از صحنه ها جواد کریمی برای دفع توپ ژاپنی ها حتی تا پشت تبلیغات هم می رود.

دفاع خوب روی تور باعث می شود تا ایران در امتیاز 23 دوباره با ژاپن مساوی شود. اما سرویس بد اسماعیل مسافر دوباره ژاپن را پیش می اندازد. درامتیاز 24 دوباره همه چیز مساوی است. امتیاز 25 را ژاپن می گیرد اما بازیکنان اعتراض می کنند و اعتقاد دارند توپ به اوت رفته است. در امتیاز 25 دوباره مساوی می شود. دفاع خوب روی تور شاگردان سیچلو امتیاز 26 را رقم می زند.

در نهایت امتیاز 27 برای ایران رقم می خورد و شاگردان سیچلو این ست را برتری 27 بر 25 با پیروزی پشت سر می گذارد

ست دوم

بر خلاف ست اول ، ست دوم با برتری ایران آغاز شد. در امتیاز پنجم فاصله امتیازی به سه می رسد. ایران روی سرویس های اسماعیل مسافر خوب امتیاز میگیرد.

یک حمله خوب از ایران امتیاز شماره شش را به دنبال دارد.
بر خلاف ست نخست که ایران خوب روی دفاع تور ظاهر می شد اینبار ژاپنی ها هستند که در دفاع روی تور خوب ظاهر می شوند.
در ادامه آبشارهای خوب ژاپنی ها فاصله امتیازی را کمتر می کند و به یک می رساند. در این دقایق ژاپنی ها بهتر عمل می کنند. در امتیاز هفت دو تیم برابر می شوند. ژاپن فاصله امتیاز 3 امتیازی را نه تنها جبران می کند که در امتیاز هشت جلو هم می افتد.
در امتیاز 9 ژاپن جلو می افتد اما اسپک قدرتی تقی زاده و سپس یک سرویس قدرتی ایران را به امتیاز 10 می رساند.

ایران در این دقایق در سرویس زدن عالی عمل می کند و ژاپنی ها در زدن ضربات قدرتمند.
دفاع روی تور خوب ایران باز هم در امتیاز 14 همه چیز را مساوی می کند. اینجا در ادامه سرویس های خوب بازیکنان ایران امتیاز به 15 می رسد و یک امتیاز از ژاپنی ها پیش می افتیم. اما بلافاصله یک سرویس بد از شماره 14 ایران امتیازها را مساوی می کند.

دفاع خوب روی تور ازایران اختلاف امتیازی با ژاپن را در امتیاز 17به عدد دو میرساند. اما ماراتن داغ امتیازی خیلی اجازه نمی دهد اختلاف امتیازی بیش از اندازه عدد دو باشد. دو تیم مدام در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند. یا ژاپن پیش می افتد یا ایران.
ژاپن امتیاز بیستم را که میگیرد کاپیتان ایران یعنی تقی زاده به سمت داور می رود و اعتراض می کند. او اعتقاد دارد توپ به دست ژاپنی ها برخورد کرده است.
در ادامه ژاپن آنقدر خوب کار می کند که اختلافش با ایران را به عدد سه افزایش می دهد. شور و هیجان در سالن رضازاده بیشتر و بیشتر می شود. ایران به امتیاز 22 می رسد و اختلافش را با ژاپن به یک امتیاز می رساند.
در امتیاز 23 ایران روی یک اسپک قدرتی مساوی می شود. ماراتن به اوج می رسد. مسافر پشت ضربه سرویس قرار می گیرد. ژاپن مجدد روی دریافتی خوب و سپس یک ضربه قدرتی به امتیاز به 24 می رسد. اما سرویس بد از سوی آنها ایران را 24 امتیازی می کند. شرایط ست نخست تکرار شده است. ایران امتیاز 25 را می گیرد. ایران به امتیاز 26 هم می رسد و این ست را هم می برد.

ست سوم:

ایران ست سوم را مقتدرانه آغاز می کند و در حالی به امتیاز سه می رسد که هنوز ژاپن امتیاز نگرفته است.
جواد کریمی همچنان ستاره است. ایران روی تور خوب دفاع می کند. سرویس هم خوب می زند.
ژاپنی ها در ست سوم واضحا افت کرد اند. اشتباهات فردی هم زیاد دارند. اما کم کم به خودشان می آیند. تا این لحظه ایران 7، ژاپن 5.

در حالی که ایران روی امتیاز 8 متوقف شده ژاپن کم کم خود را پیدا می کند. با این حال هنوز هم نمی تواند از ایران پیشی بگیرد. در تیم ایران کماکان رحمان تقی زاده، اسماعیل مسافر و جواد کریمی بسیار خوب کار می کنند.
بر خلاف ست نخست که اختلاف امتیاز روی عدد یک بود در اکثر زمان های این ست، اختلاف امتیاز بین ایران و ژاپن روی عدد 2 و حتی بیشتر است. شماره 10 ایران فوق العاده خوب سرویس می زند.

در این لحظه امتیاز ایران 15 بر 12 است.

برای نخستین بار در طول مسابقه اختلاف امتیازی به عدد چهار هم می رسد. ایران 16، ژاپن 12... چیزی به دومین قهرمانی امیدهای آسیا باقی نمانده است.

در ادامه سرویس های بسیار خوب اختلاف امتیازی به عدد 5 هم می رسد.

ژاپنی ها سعی می کنند این اختلاف را جبران کنند، هر چند موفق هستند اما اسپک های قدرتی یاران ایران باز هم اختلاف را به عدد چهار می رساند.

ایران روی ضربه ژاپنی ها که به اوت می رود به امتیاز 20 می رسد. فقط چند امتیاز دیگر تا قهرمانی در آسیا...

شمارش معکوس برای جشن قهرمانی ایران آغاز شده است. ایران 23 ، ژاپن 18... ایران در حال تجربه کردن یک قهرمانی مقتدرانه است...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Mehdi
Germany
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
۰
۰
بچه ها دستتون درد نكنه .... خسته نباشید .... افتخار به شما ......و و و و و و
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها