زیرساخت‌های آب و برق گیلان، نیازمند نوسازی

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و انرژی در گیلان نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، گفت: با توجه به اینکه روستاها توسعه یافته‌اند و با مهاجرت به روستاها مصرف آب، برق و انرژی هم افزایش می‌یابد براین اساس قادر نیستیم که با شرایط 40 سال قبل پاسخگوی مردم باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۱۷

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی، در دیدار با معاون وزیر نیرو که در سازمان آب منطقه‌ای گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در استان گیلان با میانگین بارش باران بیش از هزار و 200 میلی متر است و جزو پرباران‌ترین استان‌های کشور هستیم که منابع آبی فراوانی داریم ولی از نظر عرضه و مصرف بهینه آب و هدایت آب‌های سطحی با مشکل مواجه هستیم.وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و انرژی در گیلان نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، افزود: در شبکه‌های برق هم غالبا با فرسودگی مواجه هستیم که اغلب تیرهای برق چوبی بیش از 45 سال قدمت دارند که باعث نوسان بسیار زیاد برق شده است.

وی افزود: در حال حاضر تنها سدی که داریم سفیدرود است و با توجه به سد سازی در بالادست، نگرانی‌هایی وجود دارد که در آینده ممکن است در استفاده از آب دچار مشکل شویم. بیش از 6 میلیون مترمکعب آب شیرین وارد دریا می‌شود که حفظ و نگهداری از این آب فراهم نشده است.رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در آب و فاضلاب شهری بیشترین مشکل را در هدایت فاضلاب داریم، گفت: در بحث فاضلاب شهری رشت با توجه به اینکه از بانک جهانی اعتبار گرفته اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. برای هدایت فاضلاب‌ها طرح داریم وای به دلیل عدم اعتبارات کافی اجرایی نشده است.

نماینده رودسر و املش بیان کرد: در آب شرب هم محدودیت و مشکل داریم در حوزه چابکسر فقط 70 درصد مردم از آب شهر بهره‌مند هستند؛ در حوزه آب روستایی هم با وجود منابع آبی که داریم برخی روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل فرسودگی شبکه‌های آب، در برخی مناطق آب شرب ناسالم داریم، تاکید کرد: انتظار داریم اعتبارات مناسبی براری گیلان اختصاص دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها