معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 10 درصدی تولید شیر خام در این استان در سه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۱۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب شریفیان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان گفت: در سال های 93 ، 94 و 95 میزان تولید شیر خام در استان به ترتیب 466 هزار ، 497 هزار و 511 هزار تن بوده است.وی همچنین اعلام کرد: برای سال جاری تولید 519 هزار تن شیر خام در آذربایجان شرقی برنامه ریزی شده است.شریفیان با اشاره به تولید 51 هزار و 875 تن گوشت قرمز در استان در سال گذشته گفت: برنامه تولید امسال با 2 درصد افزایش 52 هزار و 380 تن است.

وی میزان تولید گوشت مرغ در سال 94 را 76 هزار و 922 تن اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته با افزایش 4 درصدی به 80 هزار و 72 تن رسید و برای امسال با افزایش 3.4 درصدی و تولید 82 هزار و 400 تن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به کاهش یک درصدی تولید تخم مرغ در استان در سال 95 نسبت به سال 94 برنامه تولید امسال را 93 هزار و 300 تن اعلام کرد.

شریفیان با بیان اینکه افزایش خوداتکایی تولید محصولات اساسی از اهداف کلی اقتصاد مقاومتی است، اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور از طریق ایجاد زنجیره تولید، ساماندهی بازار محصولات از طریق تقویت تشکل های مربوطه و تامین تسهیلات برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال صنعت مرغداری را از پیش نیازهای رونق این بخش عنوان کرد.در این نشست بسته های تعریف شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی مطرح و بر پیگیری اجرایی شدن برنامه های زیربخش های مختلف تاکید شد. ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی و سرمایه گذاری، توسعه فناوری و افزایش تجارت خارجی از بسته های تعریف شده در راستای رونق تولید و اشتغال در بخش کشاورزی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است که افزایش تولید کالاهای اساسی، توسعه فراوری گیاهان دارویی، توسعه باغها در اراضی شیب دار، افزایش ظرفیت نگهداری محصولات اساسی، ارائه آموزش های مورد نیاز کشاورزان و برندسازی محصولات کشاورزی را مورد توجه قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها