معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار زنجان اظهار کرد: بحث اشتغال موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۸۴

به گزارش ایسنا، رحیم عصفوری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه پارسال در کارگروه رونق اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت‌: در بخش صنعت با ایجاد توازن زنجیره اولیه مورد نیاز و توسعه فولاد و مس کشور برای تولید پایدار می‌توان مواد اولیه مورد نیاز در حوزه فولاد و مس را تامین کرد و تلاش شده است که دیگر خام‌فروشی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این پروسه نیز باید در بخش سرب و روی استان نیز اجرایی شود و سرب و روی استان نیز مواد اولیه‌اش در استان تامین و در جهت تولید پایدار ورود پیدا کند. معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار زنجان خاطر‌نشان کرد‌: در بحث کشاورزی نیز باید به مقوله صنایع تبدیلی ورود پیدا کنیم که برخی از موارد ورود به این مقوله در استان را می‌توان کارخانه کشمش پاک‌کنی و بسته‌بندی آن که جدید ورود پیدا کرده‌ و ‌در این زمینه کار کنیم. همچنین در بخش گلخانه‌ها و احداث آن به مراتب عقب هستیم و تنها 29 درصد از آن تحقق یافته است و امید است با افتتاح گلخانه‌های وحدت این رقم را بالا ببریم و زمینه را برای اشتغالزایی و تولید در این بخش فراهم کنیم.

عصفوری با اشاره به اینکه بحث اشتغال موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: قطعا در بخش اشتغال نمی‌توان به حالت شعار کار کنیم و با توجه به اینکه نسبت به متوسط کشوری استان از نظر اشتغالزایی به مراتب جلوتر هستیم، نباید مغرور شویم و باید با تمام توان در این زمینه کار کنیم.

کمک به واحدهای کوچک تجاری

در ادامه این جلسه، ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود‌: سهم ارزش‌افزوده در بخش صنعت از تولید ناخالص داخلی استان 8 .17 بوده و در حدود 495 جواز تاسیس و طرح توسعه داده شده است که 46 میلیارد و 31 میلیون ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها