رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: ورود گردشگر به شهرستان آران و بیدگل منفعت اقتصادی به‌همراه ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۱۰

به گزارش تسنیم، جواد صدیقیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ورود گردشگر به شهرستان آران و بیدگل منفعت اقتصادی به‌همراه ندارد، اظهار داشت: باید با درآمدزایی گردشگری، آن را با صنایع دستی و میراث فرهنگی ارتباط داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل افزود: گردشگرانی که به آران و بیدگل می‌آیند صرفاً از یک مکان خاص مثل شهر زیرزمینی نوش‌آباد یا کویر مرنجاب دیدن می‌کنند و به شهر خود بازمی‌گردند، در حالی که استقرار آنان در این شهرستان می‌تواند بهره‌های اقتصادی بسیاری به‌دنبال داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برقراری ارتباط بیشتر با حوزه‌های گردشگری شهرستان‌های اطراف برای ارتقای جایگاه این صنعت در آران و بیدگل خاطرنشان کرد: آران و بیدگل پس از اصفهان و کاشان بیشترین آثار تاریخی استان را در اختیار دارد و می‌تواند با استفاده از آنها، رشد اقتصادی قابل توجهی به دست آورد.

صدیقیان به ظرفیت کویر مرنجاب اشاره کرد و گفت: رشد آمار ورود گردشگران نوروزی در سال 96 نشان از شناخته شدن آران و بیدگل در سطح کشور دارد و لازم است تمام دستگاه‌ها در افزایش ورود گردشگر به آران و بیدگل اقدام کنند.

وی اضافه کرد: حرم امامزاده هلال‌بن علی(ع) با 21 هزار و 850 زائر، شهر زیرزمینی نوش‌آباد با 15 هزار و 266 نفر و کویر مرنجاب با 12 هزار و 150 گردشگر، بیشترین تعداد جذب گردشگر نوروزی را داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها