مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: آمار ورود گردشگران خارجی به استان کرمان در سال 91 حدود هفت هزار نفر بود و سال گذشته 30 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند که رشد پنج برابری را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۹۱

محمود وفایی در گفت و گو با ایرنا افزود: سال 92 با جهش صد درصدی در ورود گردشگران خارجی به استان کرمان روبه رو بودیم و در سال های بعد نیز سالانه رشد میانگین 30 درصدی داشتیم.

وی اضافه کرد : سال 92 تقریبا 12 هزار نفر، سال 93 بیش از 16 هزار نفر و سال 94 حدود 21هزار گردشگر خارجی به کرمان آمدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان بیان کرد: پیش بینی می کنیم ورود گردشگران خارجی به این استان تا پایان سال جاری به حدود 45 هزار نفر برسد و تا پایان امسال به رشد هفت و نیم برابری نسبت به قبل از این دولت می رسیم.

*کرمان، مقصد اولیه گردشگران خارجی

وی مقصد اولیه گردشگران خارجی را شهر کرمان و بافت تاریخی این شهر اعلام کرد و گفت: شهرهای ماهان، راین، شهداد، بم، شهربابک، جیرفت و قلعه گنج از دیگر مقاصد اصلی گردشگران خارجی در استان کرمان به شمار می رود.

وفایی افزود: هر گردشگر خارجی برای هر روز اقامت در استان، حدود 100 دلار آورده دارد و متوسط ماندگاری هر گردشگر خارجی در استان کرمان دو تا سه شب است که در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 25 میلیون دلار درآمد استان کرمان از گردشگران خارجی بوده است.

وی گفت: اغلب گردشگران خارجی استان کرمان از کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، آمریکا و کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند. وفایی تصریح کرد: از سال 92 تاکنون پنج قطار گردشگری خارجی وارد استان کرمان شده و تا پایان سال نیز سه قطار دیگر وارد استان کرمان خواهد شد.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از اقامتگاه های بومگردی استان گفت: خوشبختانه آمار اقامت گردشگران خارجی در این اقامتگاه ها بسیار خوب است و باعث شده بخشی از درآمد گردشگری در میان نقاط دور افتاده و کمتر برخوردار اختصاص پیدا کند.وی با اشاره به راه اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی کرمان اظهار کرد : با توجه به راه اندازی پروازهای خارجی به استان، این اقدام یکی از الزامات زیرساخت های مهم گردشگری کرمان بوده و در تسهیل ورود گردشگران خارجی بسیار موثر است.

استان کرمان با 23 شهرستان، 700 اثر تاریخی ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی دارد و از جاذبه های طبیعی و محورهای گردشگری متعدد گرمسیری و سردسیری برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها