مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: در راستای شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۵۸

به گزارش جام جم، رضا قهری با بیان اینکه در زمینه افزایش تولیدات دامی، پرواربندی گوساله با استفاده از نژادهای بومی مانند جرزی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگار باشند، راه موثری می باشد، گفت: با پرداخت تسهیلات با سود اندک به دامداران منطقه می تواند در پیشبرد این هدف نقش موثری داشت.

وی با بیان اینکه در زمینه پرواربندی بز وپرورش گوسفند و بز نیز می توان با ترویج پرورش نژادهای بومی مانند گوسفند بلوچی وهمچنین بز نژاد تالی در منطقه کارکرد، افزود: در صورت تامین اعتبار تسهیلات می توان دامداران را به این سمت سوق داد که ضمن افزایش تولید اشتغالزایی پایدار نیز ایجاد خواهد کرد.

راه اندازی مشاغل خانگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم افزود: در صنعت مرغداری نیز می توان تولید را به سمت وسوی مشاغل خانگی سوق داد که پرورش مرغ تخمگذار بومی راهکار مناسبی بوده و با هماهنگی هرچه بیشتر معاونت بهبود تولیدات دامی ومدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در فعال سازی واحدهای صنایع تبدیلی می توان گام های موثری برداشت.

قهری، راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح محصولات باغی را تغذیه اصولی وعلمی درختان با کودهای آلی وشیمیایی بر اساس نتایج حاصل از آزمون خا ک اعلام کرد و افزود: استفاده از کودهای پوسیده حیوانی به جای کودهای نپوسیده و تخمیرنشده، تغذیه محصولات باغی به شیوه محلول پاشی جهت افزایش کارآیی کودهای مورد استفاده وصرفه جویی در مصرف کود، کنترل بموقع آفات، بیماریها و علف های هرز و استفاده از اسید در آب های قلیایی به منظور تنظیم ph آب و به دنبال آن ph خاک می توان خاک و آب را اصلاح و سبب افزایش تولید در واسطح باغها شد.

وی همچنین تغییر سیستم کشت محصولات گلخانه ای از روش خاکی به روش کشت هیدروپونیک را یکی راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها