مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی جامعه کارگری 14 هزار نفر ساعت آموزش حفاظت و بهداشت کار اجرا کردیم که شاهد کاهش 14 درصدی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های استان بودیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۵۳

به گزارش ایسنا، محمد سنجری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما در حوزه روابط کار، تنظیم روابط کارگر و کارفرما و رسیدگی به اختلافات میان کارگر و کارفرماست.

وی با بیان این‌که باید سعی کنیم این اختلافات را از طریق سازش برطرف کنیم، افزود: سال‌گذشته بیش از 9500 مورد مشاوره تلفنی و حضوری به کارگران و کارفرمایان ارائه شده که شاهد کاهش 5 درصدی شکایات کارگری در مراجع حل اختلاف نسبت به سال 94 بودیم و بیش از 33 درصد شکایات آراء سازشی صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی جامعه کارگری 14 هزار نفر ساعت آموزش حفاظت و بهداشت کار اجرا کردیم که شاهد کاهش 14 درصدی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های استان بودیم.

وی با بیان این‌که بحث شرکای اجتماعی و نگاه به توسعه سه‌جانبه‌گرایی یکی از رسالت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: در راستای ارتقای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تقویت این تشکل‌ها، شاهد رشد 6 درصدی این تشکل‌ها در استان بوده‌ایم که از 226 تشکل در سال 94 به 240 تشکل در پایان سال گذشته رسیده‌ایم.

این مقام مسئول اظهار کرد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی دولت است و کارگرانی را که به‌علت اتمام پروژه، تعدیل نیرو و موارد دیگر بیکار شده‌اند، تحت حمایت قرار می‌دهد.

سنجری با بیان این‌که سال‌گذشته، 983 نفر از این کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند، افزود: در راستای بحث رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور، 1100 درخواست در کمیته رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور، بررسی و برای طی مراحل بازنشستگی به تأمین اجتماعی معرفی شد.

وی با بیان این‌که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نقش مهم و مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: در حوزه تعاون، 68 تعاونی تشکیل دادیم و 502 واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن تکمیل و تحویل اعضاء شده است.

سنجری افزود: در بحث توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها، سال گذشته24 هزار نفر ساعت آموزش برای اعضای تعاونی‌ها و 2564 مورد بازرسی، نظارت، حسابرسی و بازدید از تعاونی‌ها داشتیم و در راستای ترویج فرهنگ تعاونی، بیش از ده هزار نسخه مجموعه آموزشی، کتاب، سی‌دی و بروشور بین اعضای تعاونی‌ها توزیع کردیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که سال‌گذشته شاهد رشد صادرات تعاونی‌ها در سطح استان بودیم، افزود: مقدار ده میلیون و 823 هزار دلار ارزش کالاهای صادراتی در سال گذشته بوده که نسبت به عملکرد سال 94، 20 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال‌گذشته در راستای رفع موانع تولید و تأمین سرمایه در گردش حدود 400 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها