به گزارش جامجم آنلاین به نقل از آی تی رسان، همان گونه که اشاره شد شکایت جدید علاوه بر مشکل بوت شدن مکرر نکسوس 6P، تخلیه سریع شارژ باتری این گوشی را نیز شامل میشود. حالا هواوی به عنوان تولید کننده سخت افزار و گوگل در نقش تامین کننده نرم افزار میبایستی در دادگاه مربوطه پاسخگوی مشکلات به وجود آمده باشند.
در متن دادخواست عنوان شده که دو مشکل اشاره شده، هم در زمان پیش از پایان گارانتی موبایل نکسوس 6P و هم در دوره پس از آن بروز کرده است. ضمن این که ادعا شده کمپانی سازنده به تعهدات خود در زمینه پشتیبانی فنی در دوره گارانتی عمل نکرده است. حتی در صورت پذیرش دستگاه نیز کاربران برای تحویل دستگاه تعمیر شده خود میبایست روزها و حتی هفتهها به انتظار بنشینند. شکایت کنندگان میزان غرامت درخواستی خود را اعلام نکردهاند اما معتقدند که گوگل و هواوی به طور عمدی مشکلات به وجود آمده برای کاربران را نادیده گرفته و بدین ترتیب قوانین متعدد ایالتی و ملی آمریکا را زیر پا گذاشتند.
مشکل اصلی آنجاست که گوگل و هواوی یکدیگر را مقصر این ماجرا میدانند. این مشکل از آنجایی آغاز شد که در مراحل آغازین بروز مشکل برای نکسوسهای گوگل، هیچ کدام از دو شرکت گوگل و هواوی حاضر به پذیرش نقش خود در این مسئله نبودند و مراکز خدمات پس از فروش آنها کمپانی دیگر را مقصر و مسئول معرفی میکردند. این دو کمپانی بزرگ تاکنون نیز توضیح واضحی در خصوص دلایل بروز این مشکلات و راههای بر طرف کردن آنها ارایه ندادهاند. باید منتظر ماند و دید تکلیف این شکایت به کجا خواهد کشید و گوگل و هواوی چه توضیحی در این رابطه خواهند داشت.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد