باورش سخت بود؛این‌که جشن قهرمانی پرسپولیس در حضور 80 هزار تماشاگر سرخپوش برگزار شود، اما حتی قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ شانزدهم و بازی تشریفاتی با پدیده هم نتوانست جلوی سیل عظیم هواداران پرشور قرمزها را بگیرد. پرسپولیس در روزی که گفته می‌شد بیش از ده هزار هوادار پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی ماندند،یکی از با شکوه‌ترین جشن‌های قهرمانی تاریخ لیگ برتر را تجربه کرد و بعد از 9 سال بر جام قهرمانی فوتبال ایران بوسه زد.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰۰

وقتی ترکیب پرسپولیس اعلام شد، هواداران فهمیدند بازی با پدیده،نه تنها برای آنها، که برای تیم پرسپولیس هم مهم است. برانکو بدون توجه به بازی حساس با الهلال در روز دوشنبه هفته آینده، تقریبا از همان ترکیب همیشگی برای بازی با پدیده استفاده کرد. تنها تغییر ، حضور سامان نریمان جهان در ترکیب اصلی به جای محسن مسلمان بود که اجازه نداشت تیمش را در هفته بیست‌وهشتم همراهی کند.

با این ترکیب و این تماشاگران پرشور که آمده بودند یک جشن قهرمانی پرشکوه را برپا کنند، پرسپولیس پرگل ترین برد این فصل را مقابل پدیده به دست آورد و با چهار گل از سد حریف مشهدی خود گذشت. پدیده تا پیش از این برای هواداران سرخپوش یادآور گل زیبای هادی نوروزی به این تیم در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس بود، اما حالا نام پدیده، یادآور جشن قهرمانی این تیم در لیگ شانزدهم است؛ جشنی که در آن یاد و خاطره هادی نوروزی هم به بهترین شکل ممکن گرامی داشته شد.

مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس، یکی از منظم ترین مراسم هایی بود که در این سال‌های اخیر در فوتبال ایران برگزار شد.حضور بازیکنان پرسپولیس با فرزندانشان در مراسم اهدای مدال و جام، صحنه های زیبایی را خلق کرد.

مهدی، آقای گل

گرچه تمام انگیزه پرسپولیسی ها در این بازی گل‌سازی برای مهدی طارمی بود، اما بهترین مهاجم این فصل برای باز کردن دروازه پدیده 69 دقیقه انتظار کشید. طارمی در این بازی هم موقعیت های گلزنی زیادی را از دست داد تا این‌که کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 50 گل نخست را زد و شادی را به ورزشگاه آورد. در ادامه علی علیپور، روند گلزنی های این چند هفته اخیر خود را تداوم بخشید و در دقیقه 68 برای بار دوم گلزنی کرد و سرانجام در دقیقه 69 نوبت به گلزنی مهدی طارمی رسید. طارمی با این گل 16 گله شد تا به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد. طارمی حالا این شانس را دارد که نخستین مهاجم تاریخ لیگ برتر باشد که در دو سال متوالی عنوان آقای گلی را به‌دست می آورد. چهارمین و آخرین گل دیدار پرسپولیس و پدیده هم در دقیقه 89 توسط فرشاد احمدزاده به ثمر رسید تا برانکو برای نخستین بار در دوران حضورش روی نیمکت پرسپولیس برد 4 بر صفر را تجربه کند.

پرسپولیس با این پیروزی رکوردهای زیادی را جابه جا کرد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

رکورد کسب بیشترین میانگین امتیاز

پرسپولیس با پیروزی مقابل پدیده 65امتیازی شد و رکورد کسب بیشترین میانگین امتیاز در رقابت‌های لیگ برتر را شکست. قرمزها با این برد میانگین امتیاز کسب شده در هر بازی را به 31/2 امتیاز رساندند. رکورد قبلی با 13/2 امتیاز در اختیار فولاد بود. این تیم در چهارمین دوره لیگ برتر از 30 بازی، 64 امتیاز به دست آورد.

رکورد کلین شیت در یک فصل

پرسپولیس در بازی با پدیده دروازه خود را بسته نگه داشت تا رکورددار کلین شیت در تاریخ لیگ برتر باشد. این بیستمین دیداری بود که پرسپولیس در آن دروازه خود را بسته نگه می داشت. رکورد کلین شیت در یک فصل با 18 بار بسته نگه داشتن دروازه در اختیار همین پرسپولیس بود. قرمزها در لیگ سیزدهم 18 بار دروازه خود را بسته نگه داشتند، اما امسال در فاصله دو هفته تا پایان لیگ این رکورد را به 20 بازی بدون گل خورده ارتقا دادند.

رکورد فاصله با تیم دوم جدول

این رکورد با هفت امتیاز در اختیار سپاهان قرار داشت. سپاهانی ها در دومین دوره لیگ برتر درحالی با 52 امتیاز قهرمان شدند که تیم نایب قهرمان (پاس) 45 امتیاز داشت. حالا پرسپولیس با احتساب یک بازی بیشتر 14 امتیاز از تیم دوم فاصله دارد.

رکورد بیشترین امتیاز

پرسپولیس در رقابت‌های این فصل آنقدر اقتدار داشته که بتواند رکورد بیشترین امتیاز را در رقابت‌های یک فصل هم ازآن خود کند. این رکورد با کسب 67 امتیاز در اختیار سپاهان است. سپاهانی ها در نهمین دوره لیگ برتر که 18 تیمی بود، از 34 بازی 67 امتیاز به دست آوردند. با این حال پرسپولیس می تواند با کسب تنها سه امتیاز دیگر، رکورد کسب بیشترین امتیاز را در رقابت‌های یک فصل لیگ برتر باوجود چهار بازی کمتر نسبت به سپاهان هفت سال پیش بشکند.

رکورد بهترین خط دفاعی

پرسپولیسی ها در رقابت‌های این فصل فقط ده بار اجازه گلزنی به تیم های حریف دادند؛ یعنی تقریبا هر سه بازی یک گل خورده یا 35/0 گل در هر بازی. بهترین خط دفاعی در تاریخ لیگ مربوط به استقلال خوزستان است که فصل گذشته در 30 بازی 14 بار دروازه اش باز شد (به طور میانگین 46/0 گل در هر بازی). پرسپولیس برای شکستن این رکورد باید در این دو بازی باقیمانده نباید بیشتر از سه‌ گل بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها