حداقل و حداکثر حقوق فرهنگیان اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به تعیین ضریب حقوق سال ۹۶ را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۲
حداقل و حداکثر حقوق فرهنگیان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حسین فرزانه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به تعیین ضریب حقوق سال ۹۶ را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۱۳۹۶.۱.۲۰ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری-مصوب ۱۳۸۶- و بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تصویب کرد:

۱-ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات برای سال ۱۳۹۶ به میزان بیست و چهار هزار و یکصد و چهل و چهار ریال تعیین می شود.

۲-ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت-مصوب ۱۳۷۰- (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال ۱۳۹۶ به میزان هزار و ششصد و نود و پنج ریال تعیین می شود.

تبصره- در اجرای بند (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، کلیه کارکنانی که پس از اعمال ضریب مذکور، حقوق و مزایای مستمر آنها کمتر از ۱۰ میلیون و سیصد و پنجاه هزار ریال شود به ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار ریال افزایش می یابد.

۳-افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور-مصوب ۱۳۹۴-و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۶ به میزان ده درصد تعیین می شود.

تبصره- رعایت مفاد مواد (۷۵) و (۸۴) ‌ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) -مصوب ۱۳۹۳- الزامی است.

۴-حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۶ به میزان ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

تبصره- اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداکثر این بند مستثنی می‌باشند.

۵-حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۶ به میزان شش میلیون و ششصد هزار ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) ‌قانون یاد شده (فوق‌العاده جذب و فوق‌العاده ویژه طرح مسیر ارتقای شغلی) این میزان نباید کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار ریال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
راستی كدام فرهنگی آن حداكثر شاملش می شود من كه بعد 28 سال هرگز كسی را با این حقوق نه دیده و نه شنیده ام
44
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
دقیقا چقدر شده ما كه هیچی نفهمیدیم.
محمد
Germany
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
من نمی دانم كه شما خبرنگاران چه اصراری بر حقوق فرهنگیان داری خیلی دلم می خواهد سالی یك گزارش در باره حد اقل و حد اكثر حقوق یك بانكی یا كارمند تامین اجتماعی یا دارایی و .... تهیه كنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
"تبصره- اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات كشور و كارمندان سیاسی و كارمندان شاغل در پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداكثر این بند مستثنی می‌باشند."
یعنی غیر از همون بیچاره هایی كه حقوقهای ناچیز میگرفتن بقیه می تونن همون 100 میلیون در ماه رو بگیرن.

نیازمندی ها