مریچل ریلانیو، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در یمن هشدار داد عملیات آموزش بیش از چهار میلیون کودک یمنی به دلیل توقف پرداخت حقوق معلمان در 13 استان از 22 استان این کشور متوقف شده و بیشتر پسرها در معرض خطر سربازگیری و دخترها در معرض خطر ازدواج زودرس قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۳۲

به گزارش پایگاه خبری یمن اکنون، این مسئول سازمان ملل در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه در مقر این سازمان در صنعا افزود: این کودکان آموزش کم یا هیچ آموزشی دریافت نمی‌کنند و این به معنای آن است که آنها قادر به اتمام تحصیلات خود در سال تحصیلی کنونی نیستند.

وی اضافه کرد: استان‌هایی که پرداخت حقوق معلمان در آن متوقف شده عبارت است از: اب (مرکز یمن)، صنعا ( پایتخت شمال)، عمران (شمال)، صعده (شمال)، الجوف (شمال)، المحویت (شمال غرب)، حجه (شمال غرب)، البیضاء (مرکز)، وذمار (مرکز)، ریمه (غرب)، الحدیده (غرب)، تعز (جنوب غرب).

ریلانیو تاکید کرد: 166هزار و 443 معلم زن و مرد در 13 استان یعنی حدود 73 درصد کل کادر آموزشی در یمن از شش ماه قبل (مهر) اکتبر 2016 تا مارس (اسفند) 2017 حقوق دریافت نکرده‌اند. پرداخت حقوق کارمندان دولت و معلمان از زمانی توقف یافت که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن بانک مرکزی را از صنعا به شهر عدن منتقل و بازگشت آن را منوط به تسلیم انصارالله کرد. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها