روز دوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری آنقدر پرحاشیه بود تا رسانه های ایران اخبار مهم صفحه اول خود را به آن اختصاص بدهند.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۵۵
روزنامه ها از روز دوم انتخابات چه نوشتند؟/ از «سیم آخر» تا «شوک بهاری»

به گزارش جام جم آنلاین روزنامه های ایران هم در روز پنجشنبه سعی کردند با اختصاص حجم قابل توجهی از مطالب درباره ثبت نام روز دوم انتخابات ریاست جمهوری چندان از غافله شبکه های اجتماعی و مجازی عقب نیفتند. ثبت نام محمود احمدی نژاد در روز دوم ثبت نام بر خلاف انتظارها دلیلی بود تا مطالب اصلی روزنامه های ایران چاپ شده در امروز به این امر اختصاص یابد.


روزنامه جام جم که همواره بی طرفی اش را در انتخابات نشان داده است در این مورد ویژه هم در صفحه اول خود چندان توجهی به این اتفاق نکرد و تنها نقل قولی از دبیر شورای نگهبان مبنی بر انتقاد از ثبت نام بی رویه نامزدها را تیتر کرد. روزنامه هفت صبح هم عکسی از روز پر خبر ثبت نام ها کار نکرد و تنها طرحی کاریکاتورگونه در صفحه اول خود منتشر کرد. هر چند این روزنامه گزارشی از واکنش ها به ثبت نام رئیس دولت دهم در انتخابات تهیه کرد و در صفحه اول خود قرار داد.
روزنامه آفتاب یزد عکس یک خود را به تصویری از مرحوم آیت الله هاشمی و محمود احمدی نژاد در روزهای سال 88 منتشر کرده است و تیتر«تحقق پیش بینی آیت الله پس از 12 سال» را انتخاب کرده است. هر چند واکنش این روزنامه به روز دوم محدود به این عکس و تیتر نیست و تیتر دوم این روزنامه هم « شوک احمدی نژاد» است.
روزنامه آرمان اما آنقدر ذوق زده هست که نیم تای اول خود را به صورت تمام صفحه عکسی از مشایی، بقایی و احمدی نژاد منتشر کرده است و تیتر دو کلمه ایه «فتنه مرموز» را به این عکس پیوست کرده است. تیتر خبرهای دیگر این روزنامه در صفحه اولش هم اختصاص به موضوع ثبت نام احمدی نژاد دارد.
روزنامه ابتکار تیتر «احمدی نژاد بازی» را به همراه یکی از عکس های معروف او در روز دوم منتشر کرده است.
روزنامه قدیمی اطلاعات از کنار این موضوع به آرامی گذشته است و تنها با یک تیتر کوچک در صفحه اول خود این اتفاق را اطلاع رسانی کرده است. اطلاعات نوشته »حضور چهره های سرشناس در دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری»
موضوع ثبت نام احمدی نژاد موضوع مورد علاقه روزنامه های اصلاح طلب بوده است. روزنامه اعتماد هم عکس یک خود را به ثبت نام پرحاشیه دیرزو اختصاص داده است و تیتر « شوک روز دوم» را برای آن انتخاب کرده است. این روزنامه گزارش اول خودش را هم با عنوان « 6 سناریوی کاندیداتوری احمدی نژاد» به این موضوع اختصاص داده است.
روزنامه افکار یک تیتر کوتاه کوچک آن هم با تعریفی میان ذهنی منتشر کرده است. واکنشی که از سوی اغلب روزنامه های اصولگرا مشترک است. این روزنامه تیتر کرده است «پشت کردن به توصیه پشت بلندگو»
روزنامه ایران به عنوان ارگان رسانه ای دولت تیتر خبریه « بازتاب ثبت نام احمدی نژاد» را انتخاب کرده است . تیتری برای گزارشی از ارزیابی کارشناسان از حضور رئیس دولت دهم در انتخابات پیش رو.
روزنامه بهار با اختصاص عکس یک به این موضوع تیتر زده است: « پاسخ منفی به یک توصیه»
روزنامه جمهوری اسلامی بدون توجه به این موضوع عکسی خلوت از روز دوم ثبت نام را در صفحه اول خود قرار داده و تنها به اطلاع رسانی از تعداد ثبت نام شوندگان در روز دوم پرداخته است. کاری که روزنامه رسالت هم انجام داده است و دور از هیاهوی روز دوم تنها به تعداد ثبت نام کنندگان پرداخته است.


روزنامه جوان هم عکس اول خود را یکی از عکس هایی انتخاب کرده است که روز گذشته در کانال های تلگرامی خیلی دست به دست شد و برای آن تیتر «حباب ثبت نام های خاص فربه تر شد» را انتخاب کرده است.
روزنامه شرق تیتر « شوک بهاری» را انتخاب کرده است که با توجه به شعارهای این گروه تیتر پر ایهام و جالبی به نظر می رسد. روزنامه شهروند اما عکس متفاوتی از قدم زدن احمدی نژاد در کوچه ای خالی را منتشر کرده است و تیتر جالب توجه « سیم آخر» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که در میان تیترهای تکراری با واژه های تکراری جالب توجه به نظر می رسد .


روزنامه قانون: «ثبت نام با بصیرت!» را تیتر کرده
در صفحه اول روزنامه کیهان هیچ خبری از روز شلوغ ثبت نام انتخابات دیده نمی شود. کیهان ازمعدود روزنامه های مهم امروز است که اینچنین از کنار این موضوع گذشته است.
وطن امروز هم تنها در صفحه اول خود از تعداد ثبت نام شوندگان گفته است و چهره های سرشناس روز گذشته را جزو 161 نفر ثبت نامی روز دوم قرار داده است.
روزنامه وقایع اتفاقیه تیتر تند و تیز « وقاحت سیاسی« را تیتر یک خود کرده است .
روزنامه همشهری هم در تیتری در صفحه اول خود به حواشی روز دوم واکنش نشان داده است. این روزنامه تیتر «ثبت نام انتخابات داغ شد، جدی نشد» را برای این روز انتخاب کرده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها