صدا و سیما به عنوان فراگیرترین رسانه کشور، نقش عمده‌ای در معرفی تولیدات سینمایی و معرفی آنها و تشویق مردم به تماشای آنها دارد. نوروز امسال در حالی‌که خبری از تبلیغات ماهواره‌ای نبود تمام نگاه‌ها به حمایت تلویزیون از فیلم‌های روی پرده بود که این حمایت بسیار پررنگ‌تر از سال‌های گذشته صورت گرفت و مردم لابه‌لای برنامه‌های نوروزی تلویزیون توانستند تیزرهای فیلم‌های سینمایی را هم ببینند.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۷۴
جان تازه سینما با حمایت رسانه ملی

بی‌شک بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی از موضوعات مهم کشور است و اقتصادمقاومتی یعنی این‌که ما از محصول کاملا ملی خودمان حمایت کنیم. در این راستا صدا و سیما به عنوان یک حامی قدرتمند و تنها رسانه دیداری همواره پشتیبان سینمای ملی بوده و هست.

امسال تیزر تبلیغاتی فیلم‌های ماجرای نیمروز، خوب بد جلف، گشت2، یک روز بخصوص و آباجان در نوروز از تلویزیون پخش شد و توانست مردم بیشتری را به سالن‌های سینما بکشاند؛ مردمی که در سال‌های اخیر سینمای ایران را از ورشکستگی نجات دادند و امروز دیگر برای سینما در سبد فرهنگی خانوارشان جای ثابتی باز کرده‌اند.

هدف مشترک سینما و تلویزیون

محمد قاصداشرفی، رئیس انجمن سینماداران با تاکید بر تاثیر مثبت پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی از صدا و سیما به جام‌جم گفت: ما از رسانه ملی تشکر می‌کنیم که امسال به کمک سینما آمد. چرا که قطعا تبلیغ فیلم‌ها از تلویزیون روی مردم تاثیرگذار است و باعث استقبال آنها از فیلم‌ها می‌شود. وزارت ارشاد و رسانه ملی هر دو در یک هدف مشترک هستند و آن ارتقا سطح فکری و فرهنگی مردم در سراسر ایران است. این دو نهاد جدا از هم نیستند و ما انتظار داریم صدا و سیما با امکاناتی که در اختیار دارد یاری‌رسان تمام فیلم‌های سینمایی باشد و آنها را به‌یک چشم ببیند.

مدیر پردیس سینمایی ماندانا ادامه داد: فیلمی که روی پرده می‌رود به چندین روش اطلاع‌رسانی می‌شود و رسانه‌ها قوی‌ترین نهاد در جذب مخاطب هستند، اما انتظاری که ما اهالی سینما از رسانه ملی داریم، حمایتی محکم‌تر و قوی‌تر است. تاثیر رسانه ملی خیلی بیشتر از رسانه‌های مجازی است و مسلما توقع ما هم از آن بیشتر است. او افزود: باید به تمام آثاری که پروانه نمایش و پخش می‌گیرند بدون استثنا توجه شود. وقتی فیلمی از تمام فیلترهای وزارت فرهنگ و ارشاد عبور می‌کند یعنی از هر لحاظ تائید شده است. قطعا روی تمام فیلم‌ها سرمایه‌گذاری شده و اگر می‌خواهیم این سرمایه‌ها برگردد و در نهایت چرخ سینما بچرخد باید از آنها پشتیبانی شود.

قاصد اشرفی خاطرنشان کرد: امسال هیچ روش تبلیغی جز صدا و سیما نداشتیم. تنها همین تبلیغات تلویزیونی بود که روی فروش فیلم‌ها تاثیر گذاشت و هر فیلمی که تبلیغ کمتری داشت مسلما کمتر فروخت و آسیب دید، به اندازه‌ای که نتوانست به سرمایه اولیه‌اش هم دست پیدا کند.

او گفت: صدا و سیما اگر تیزرهای سینمایی را در ساعت‌ها و بین برنامه‌های پر مخاطبش پخش کند قطعا در فروش بالای فیلم تاثیرگذار خواهد بود. سینما یک تولید داخلی است و همان‌گونه که صنعت، علم و... مورد حمایت قرار می‌گیرند باید فرهنگ هم مورد حمایت باشد. صداوسیما قطعا می‌تواند پشتیبان خوبی در حمایت از این تولیدات داخلی فرهنگی باشد و امیدوارم در روزها و سال‌های آینده این حمایت بیشتر شود. مردم بخصوص در شهرستان‌های کوچک به گونه‌های مختلف تبلیغات دسترسی دارند بنابراین صدا و سیما نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به آنها دارد.

عملکرد مثبت صدا و سیما

مرتضی شایسته، مدیر موسسه هدایت فیلم که امسال دو فیلم «گشت 2» و «خوب، بد، جلف» را به عنوان پخش کننده در میان اکران‌های نوروزی داشت در گفت‌وگو با جام‌جم بیان کرد: در مجموع عملکرد صدا و سیما در پخش تیزر فیلم‌های سینمایی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و حمایت خوبی از سینما کرده که امیدوارم این حمایت ادامه دار باشد. چون پخش تیزرهای اندک برای اطلاع‌رسانی مردم در کل کشور کافی نیست و صدا و سیما با امکانات خوبی که دارد، می‌تواند حمایت وسیع‌تر و همه‌جانبه‌تری از سینما کند. امسال تبلیغات رسانه ملی بخصوص در شهرستان‌ها خیلی روی فروش فیلم‌ها اثر داشت.

او افزود: از دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی و آقای عباس مهدوی‌مهر، مدیرکل بازرگانی این سازمان به دلیل حمایتی که امسال از فیلم‌های سینمایی داشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم در ادامه، حمایتی کامل باشد که فیلم‌ها با اتکا به آنها بتوانند روی پای خودشان بایستند.

هیچ‌وقت دیر نیست

سعید سهیلی، کارگردان و تهیه‌کننده «گشت 2» با تاکید بر این‌که قطعا پخش تیزرهای بیشتر فروش بیشتری را برای فیلمش رقم می‌زد، به جام‌جم گفت: تلویزیون همیشه یک‌سری از فیلم‌ها را مورد حمایت قرار می‌داد و امسال هم تبلیغات خوبی روی فیلم‌های «آباجان» و «ماجرای نیمروز» داشت، اما در مورد فیلم «گشت 2» باید بگویم تیزرهایمان در محدوده زمانی سه روز پخش شد و دیگر هیچ. البته فروش فیلم ما، قبل و بعد از پخش تیزر هم خوب بود و اگر تیزرهای بیشتری پخش می‌شد، قطعا فروش بهتری هم می‌کرد. چون این اطلاع‌رسانی بشدت تاثیرگذار است و امسال انتظار داشتیم تلویزیون ثابت کند با پخش تیزرها تا چه اندازه می‌تواند به حال سینما کمک‌رسان باشد. این اتفاق افتاد.

او ادامه داد: نگاه صدا و سیما در این مقوله بهتر است نسبت به تمام فیلم‌ها یکسان یا نزدیک به هم باشد. من همچنان امیدوارم صدا و سیما با پخش تبلیغات فیلم‌ها به کمک سینما بیاید. هیچ‌وقت دیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها