سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در گفتگو با جام جم آنلاین:

واردات ریلی کشور سئوال برانگیز است

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه این کمیسیون برای بررسی قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۲۵
واردات ریلی کشور سئوال برانگیز است

«نادر قاضی پور» درگفت وگو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین؛ در تشریح آخرین جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: کمیسیون با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل جلسه داد و مقرر شد قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی مصوب 5/1/ 91 مورد بررسی قرار گیرد.

وی در مورد محور موضوعات جلسه افزود: پس از بررسی طرح و برنامه مذکور بحث شد که چرا این قانون در اجرا موفق نبوده و اگر اشکالی وجود دارد، دوستان نقطه نظرات خود را مکتوب کنند تا روشن شود علت اصلی ناتوانی مصوبه در کجاست.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با استناد به استدلال‌های معاونان وزیر صنعت در این مورد ، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که از سوی وزارت صنعت مطرح شد این بود که چون نقدینگی ریالی در بانک‌ها وجود ندارد، سرمایه گذاران را به سمت استفاده از نقدینگی ارزی سوق می‌دهند و عده‌ای پس از دریافت تسهیلات ارزی به جای رونق دادن بخش تولید به واردات کالاهای خارجی روی می‌آورند.

وی تصریح کرد: قرار شد دوستان ما در وزارت صنعت و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، رویکردهای خود را به کمیسیون ارایه دهند تا مجلس به بررسی آن بپردازد.

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص عزم مجلس در تقویت بعد نظارتی خود روی اجرای قانون در راستای رونق فضای تولید و اشتغال گفت: در جلسه هیأت رییسه کمیسیون قرار شد اعضا به تقسیم کار پرداخته تا روی بخش نظارتی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

قاضی پور گفت: برخی از اعضا اعتقاد دارند ما خلاء قانونی در این زمینه نداریم و دولت باید مصوبات موجود را به نحو مطلوبی اجرا کند.

وی بطور مصداقی، به عدم تمکین برخی نهادهای دولتی از قوانین واردات کالا پرداخت و گفت: در حالی که اصفهان دارای یک کارخانه خوب ریل سازی در کشور است متأسفانه وزیر راه از هند و چین و ترکیه نیازمندی ریلی کشور را تأمین می‌کند.

نماینده مردم ارومیه، واردات لوله توسط وزارت نفت با وجود تولید لوله‌های استاندارد در داخل را یکی دیگر از موارد بی‌توجهی به مصوبات موجود در حوزه تولید ملی دانست.

به گفته قاضی پور، مباحث مربوط به حوزه معدن، پیگیری توجه دولت به صنایع پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی که از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای اشتغال محسوب می‌شود؛ در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
بهتره این برادر گرامی یه مطالعه اولیه در مورد اینكه قابلیت تولید در داخل كشور به چه میزان و مصرف مورد نیاز صنعت ریلی به چه میزان است داشته باشند بعد اظهار نظر فرمایند
جابر فتح اللهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
10 سال تو كارخانه جات پارس الكتریك كار كردم تلویزیون پارس تو همه خونه ها بود الان ایا كسی حاضر بجای ال جی وسامسومنگ چیز دیگه بخره تولید ملی زمانی ضربه خود كه ما كیفیتو فدای تیراژ بالا وكمیت كردیم مثل پیكان تو ایران خودرو
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
اكثر صنایع صنعتی ما پایه هاش زمان شاه گذاشته شده و چون سرعت پیشرفت فناوری و تكنولوژی خیلی بیشتر از سرعت به روز كردن ما در صنعت است ما هر سال بیشتر از سال قبل صنعتمون عقبگرد داشته، به عنوان یك مهندس الكترونیك به یك نمونه اشاره میكنم، پیشرفت حیرت آور گوشی های هوشمند رو تو ده سال ببینید، كه چطور حتی اروپا نتونست نوكیا و تی موبایل رو در رقابت با آمریكا نگه داره. چند ده درصد از سود صنعت باید در تحقیقات و تكنولوژی سرمایه گذاری بشه ، كه با فساد و بی مدیریتی كه داریم عملاً نشدنی است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها