نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی در فرانسه از پیشروی نامزد جنجالی راست میانه و پس‌روی نامزد حزب راست افراطی «جبهه ملی» در فاصله دو هفته‌ای باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2017 حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۷۵

نتایج نظرسنجی مؤسسه اودوکسا برای نشریه فرانسوی لوپوئن در فاصله حدودا دو هفته‌ای باقیمانده تا زمان برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حاکی است «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و میانه‌رو و «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی در حال از دست دادن آرای رای‌دهندگان فرانسوی در دور نخست این انتخابات هستند. این در حالی است که «فرانسوا فیون» نامزد جناح راست میانه فرانسه و «ژان لوک ملانشون» از حزب چپ افراطی در حال پیشروی در این مسیر هستند و توانسته‌اند ظرف مدت یک هفته به ترتیب 5/1 و 2 درصد پیشروی در نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص دهند و محبوبیت خود را به 5/18 و 18 درصد برسانند.

براساس این گزارش، پیشروی فیون و ملانشون در نظرسنجی‌های انتخاباتی در حالی است که ماکرون و لوپن طی همین مدت زمانی به ترتیب 5/2 و 2 درصد محبوبیت خود را از دست داده‌اند و هم‌اکنون از 5/23 و 23 درصد محبوبیت و حمایت مردمی در نظرسنجی‌ها برخوردارند.

نظرسنجی فوق در 5 آوریل جاری در پی مناظره تلویزیونی سه‌شنبه گذشته 11 نامزد رسمی انتخابات فرانسه در کاخ ریاست جمهوری الیزه انجام شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار و پیش‌بینی می‌شود هیچ‌کدام از نامزدها نتوانند در این دور از انتخابات آرای لازم را به دست آورند و در نهایت دو نامزدی که بیشترین آرا را کسب کنند، در دور دوم انتخابات که 7 می ‌برگزار خواهد شد، به رقابت نهایی با یکدیگر می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها