وعده عراق برای مبارزه با ریزگردها

سفیر عراق از تدوین برنامه‌ای برای مقابله با پدیده گرد و غبار در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۴۶

یکی از منشأ‌های اصلی ریزگردهای استان‌های جنوبی و غربی ایران، بیابان‌های عراق است که به‌رغم درخواست‌های مکرر ایران، این کشور تاکنون اقدامی موثر برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و ضد ریزگرد انجام نداده است.

به گزارش مهر، راجح صابر عبود الموسوی در حاشیه نشست مشترک با اتاق بازرگانی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عراق نقشه‌ای استراتژیک برای مقابله با گرد وغبار دارد، اما شرایط اقتصادی، اجرایی شدن آن را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: این نقشه تاثیر بسیاری بر کاهش غبار منطقه دارد و دولت عراق نیز برای اجرایی کردن آن پس از بهبود شرایط اقتصادی، مصمم است.

سفیر عراق پیشنهاد اجرای طرح‌هایی همچون تثبیت شن‌های روان با استفاده از مواد شیمیایی و اجرایی کردن برخی پروژه‌ها همچون ایجاد بستر سبز در کشور عراق را به عنوان راهکارهای مطرح شدن برای مقابله با این مشکل برشمرد .

وی تاریخ دقیقی برای اجرایی شدن این طرح‌ها اعلام نکرد و در ادامه افزود: مهم این است که رغبت و اراده‌ای برای رفع مشکل وجود دارد و با توجه به وجود تصمیم‌های جدی، این اقدامات موفقیت‌آمیز خواهد بود.

سفیر عراق همچنین از احداث و توسعه منطقه تجاری شلمچه عراق خبر داد و اظهار کرد: منطقه تجاری در مرز شلمچه عراق در مساحتی حدود 14 تا 15 هکتار و اعتبار تقریبی ده تا 20 میلیون دلار احداث خواهد شد که برای انجام این کار از شرکت‌های بزرگ عمرانی دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: پس از احداث سالن‌های جدید در شلمچه، این مرز به عنوان مهم‌ترین مرز خواهد بود و تاثیر و نقش بسیاری در توسعه مراودات تجاری از این مرز خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها