شایعات سلامت

گیاهان بهاری در خانه، ضامن سلامت

هدیه دادن و هدیه گرفتن همیشه لذت بخش است، اما بدون شک باز کردن یک هدیه کادوپیچ‌شده لذت بیشتری دارد. البته خیلی‌ها فکر می‌کنند نمی‌توان هدیه‌های مبتنی بر سلامت برای اطرافیان تدارک دید در صورتی که شما با خرید گلدان علاوه‌بر این‌که می‌توانید این لذت را به اطرافیانتان هدیه کنید بلکه به سلامتشان هم کمک خواهید کرد. اصلا یک سوال؟
کد خبر: ۱۰۱۶۴۸۸

این‌که در شبکه‌های اجتماعی مدام صحبت از خاصیت درمانی زنبق، بامبو، آفتابگردان، بگونیا، آلوئه‌ورا، داوودی، آگلونما و ... می‌شود، مبنای علمی دارد؟ واقعا تنفس این گیاهان به تمیز شدن هوای خانه کمک کند؟ آیا می‌توانیم این گیاهان را به عاشقان گل و گیاه هدیه دهیم و اطلاعاتمان را به رخ آنها بکشیم یا تمام مواردی که گفته می‌شود شایعه است آن هم شایعاتی که از شبکه‌های اجتماعی نشات می‌گیرند؟ بد نیست بدانید برخی گیاهان واقعا جزو تصفیه‌کننده‌های طبیعی هوا به حساب می‌آیند.

آلوئه‌ورا جادوی طبیعت: بیشتر ما گیاه آلوئه‌ورا را به عنوان گیاهی برای درمان سوختگی‌ها و حفظ سلامت پوست می‌شناسیم، اما یکی از ویژگی‌های مهم این گیاه، جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به دلیل برگ‌های گوشتی آن است. البته هر چه برگ‌های این گیاه گوشتی و پرآب‌تر باشد، تاثیرش در تصفیه هوای خانه بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است انواع بزرگ و پربرگ این گیاه را برای هدیه‌دادن انتخاب کنید.

یک گلدان جاروبرقی: زنبق یکی از گل‌های ویژه فصل بهار است که براحتی در آپارتمان قابل نگهداری است چون به نور مستقیم نیاز ندارد، اما رطوبت آن باید همیشه تامین باشد. به این گیاه جاروبرقی هوا هم می‌گویند، چرا که ترکیب‌های خطرناکی مانند تری کلرواتیلن، فرمالدئید و بنزن را جذب می‌کند.

بامبو فقط تزئینی نیست: از چند سال پیش خرید بامبو بین ایرانی‌ها بشدت رواج پیدا کرده و یکی از تزیینات بیشتر خانه‌ها محسوب می‌شود. البته این گیاه فقط جنبه تزئینی ندارد و ساقه آن می‌تواند هوای خانه را تمیز کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های بامبو ایجاد رطوبت در فضای خانه است.

اتاق‌خواب آفتابگردانی: گل آفتابگردان همان طور که از اسمش پیداست، باید در معرض نور آفتاب رشد کند و چه بهتر که آن را در اتاق‌خواب قرار دهید چون گذاشتن چند گلدان آفتابگردان، ضمن زیبایی فضای اتاق، باعث تولید اکسیژن بیشتر و خواب راحت‌تر می‌شود.

اگر پای حیوان خانگی در میان است...

باید توجه داشته باشید تعدادی از گیاهان خانگی آپارتمانی برای حیوانات خانگی سمی و حتی کشنده هستند. پس برای خرید هدیه‌های گیاهی باید حواستان به این موضوع باشد. مثلا در صورتی که حیوانات خانگی برگ یا ژل آلوئه‌ورا را بخورند دچار مسمومیت و تشنج ماهیچه‌ها می‌شوند و سلامتشان بشدت به خطر می‌افتد. پس خرید گیاه آلوئه‌ورا برای عیدی دادن به صاحبان حیوانات خانگی ممنوع است. همچنین گیاه دیفن باخیا، گل لاله، سنبل، پنجه مریم، آزالیا، خرزهره، زنبق، نرگس و نخل ساگو هم در این فهرست خطرناک قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها