استاندار از برنامه های سال جاری خبر داد:

توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خوزستان

استاندار خوزستان گفت: یکی از برنامه های امسال در استان، توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۳۵

به گزارش جام جم، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: راه اندازی این قطار در ایام نوروز شروع کار بوده که انشاالله ادامه پیدا خواهد کرد چون از این گونه کارهایی که باعث جذب گردشگر می شود حمایت می کنیم. در ادامه کار سعی می کنیم به تدریج واگن هایی مخصوص قطار گردشگری در استان خوزستان درنظر گرفته شود.

وی افزود: با قوانین جدیدی که برای راه آهن تصویب شده توسعه صنعت ریلی در برنامه پنجم توسعه با سرعت زیاد رقم خواهد خورد و محور اصلی حمل و نقل می شود. مسائل و مشکلات ریلی با این قوانین به دلیل تأمین اعتبارات لازم حل می شود. در نهایت شهرهای زیادی می توانند به راه آهن وصل شوند و از طریق گسترش گردشگری ریلی هم هزینه را کاهش می دهیم و هم به توسعه مناطق این مسیر کمک می شود.

شریعتی ادامه داد: توسعه گردشگری در حوزه های مختلف چه آبی و چه ریلی مورد حمایت مسئولان استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه حرکت این قطار خیلی خوب و مؤثر بود گفت: توصیه می کنم همگان از این فرصت استفاده کنند. امیدوارم این کار گسترش پیدا کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در برنامه پنج ساله ششم یک درصد از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز به صنعت حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده و همچنین سرمایه گذاری در این صنعت جزو بخش محروم تلقی شده است.

شریعتی اضافه کرد: به صورت کلی مزایای زیادی برای صنعت ریلی در نظر گرفته شده که در طول برنامه پنج ساله ششم به نظر می آید دولت آن را به دلیل کم هزینه بودن و خاصیت حمل مسافر و کالا، محور رفت و آمد و مواصلات در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: توجه به بخش حمل و نقل ریلی شامل حال استان خوزستان هم می شود و به تبع شهرهای زیادی در مسیر ریلی قرار گرفته و اهمیت گردشگری ریلی را دوچندان می کنند. بنابراین باید به استقبال این فرصت رفته و برای بهره برداری از آن تمهیدات لازم را در نظر بگیریم.

*خوزستان همیشه جزو اولین ها بوده

استاندار خوزستان خبر داد: اختصاص واگن هایی که برای منظور گردشگری ساخته شده باشند تا بتوانیم نقاط صعب العبور و مناطقی که دارای جاذبه گردشگری هستند اما امکان رفت و آمد ندارند را رونق ببخشیم تا خوزستان که همیشه جزو اولین ها بوده در این زمینه هم جزو اولین ها باشد.

وی یادآور شد: یکی از محورهای اساسی در زمینه توسعه استان در سال جاری را توسعه گردشگری قرار داده ایم و نسبت به سال های گذشته اعتبار بسیار قابل ملاحظه ای را برای آن در نظر گرفته ایم.

*دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در خوزستان

استاندار خوزستان افزود: تلاش بر ایجاد شغل های بیشتر و هزینه کمتر است و امیدواریم بتوانیم بسترهای مورد نیاز برای توسعه گردشگری آبی و ریلی را بیش از پیش در استان فراهم کنیم. از همه سرمایه گذاران بخش میراث فرهنگی و گردشگری برای حضور در خوزستان دعوت می کنم.

شریعتی بیان کرد: توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یکی از برنامه های استان خوزستان در سال جاری است و در واقع استان را به بهشتی برای سرمایه گذاران بخش گردشگری تبدیل می کنیم. حمایت بی حد و حصری در این زمینه داشتیم و خواهیم داشت.

وی در پایان اظهار کرد: برای زیرساخت ها اعتبار قابل ملاحظه ای را اختصاص دادیم و وقتی بستر فراهم باشد قطعا سرمایه گذاران هم بیشتر تمایل به حضور در این استان دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها