سخنران حاضر در جلسه استماع کنگره آمریکا خواستار شدند

ارتباط با جنبش های مخالف در داخل ایران

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد توافق هسته ای ایران از بدترین توافقات بود و نباید چنین توافقی حاصل می شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۰۳
ترامپ: نباید توافق هسته ای با ایران حاصل می شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ اعلام کرد: توافق هسته ای ایران از بدترین توافقات بود و نباید چنین توافقی حاصل می شد.

وی در کنفرانس خبری خود با عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخ سفید گفت: با همه طرف ها برای نابودی داعش (گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) و دیگر گروه های تندرو همکاری می کنیم.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترکی که با عبدالله دوم، شاه اردن در کاخ سفید داشت، گفت: من در طول زندگی ام قراردادهای بد زیادی را دیده ام، اما این بدترین آن ها بود. این توافق هرگز نباید انجام می شد. این توافق کاملا یک جانبه و یک طرفه علیه ایالات متحده آمریکا بود و باید صادقانه بگویم که علیه بسیاری از کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) نیز بود. من هر کاری که از دستم بر بیاید را انجام خواهیم داد. به گفته برخی این توافق به صورت درست انجام نشده است و در بخش نهایی کردن آن بی دقتی هایی صورت گرفته است: هیچ رایی از سوی کنگره به این توافق داده نشده است و هیچ مصوبه ای در قبال آن بدست نیامده است. اما من آن کاری که باید، با توجه به مسؤلیت خود انجام دهم، را انجام خواهم داد. تا زمانی که بحث داعش ادامه داشته باشد، آمریکا با هرکس که فکر کند در این مبارزه مفید خواهد بود، همکاری خواهد داشت تا بتواند داعش را به طور کامل نابود کند. داعش یک گروه است، اما گروه های بسیار دیگری در کنار آن بوجود آمده اند. ما هر کاری که از دستمان بر بیاید را بری ریشه کن کردن ترورسیم انجام خواهیم داد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که شبه نظامیان ایرانی که در سوریه حضور دارند با بحث توافق هسته ای متفاوت هستند، گفت: برای آنها پاسخ جداگانه ای خواهم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها