رئیس مجلس در نشست خبری

اقتصادمقاومتی، خلأ قانونی ندارد

رئیس قوه مقننه با اشاره به اقدامات مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: گزارش اقدامات مجلس در مورد اقتصاد مقاومتی در صحن علنی ارائه شده و فکر می‌کنم از طرف مجلس کاری که باید صورت می‌گرفته، انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۰۰

علی لاریجانی که دیروز در آخرین نشست خبری خود در سال 95 صحبت می‌کرد در پاسخ به سوال خبرنگار جام‌جم درباره انتقادات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ملموس نبودن نتایج اقدامات انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: در دولت هم ستادی در خصوص اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که امیدورایم در سال آینده حرکتی که شروع شده با حمایت‌ها، پر امیدتر محقق شود.

لاریجانی در پاسخ به این‌که چه نمره‌ای به عملکرد اقتصادی دولت می‌دهید، عنوان کرد: الان من در کسوت معلمی در این بخش نیستم. ولی در بعضی از زمینه‌ها خوب عمل کرده‌اند و حتما از متوسط بهتر بوده است. رئیس مجلس درباره حقوق‌های نجومی گفت: بعد از طرح این مساله، مجلس کار را جدی گرفت و دیوان محاسبات را مامور کرد که مساله را پیگیری کند؛ صد هزار مدیر در کشور دریافتی‌هایشان بررسی شد که از این تعداد 397 نفر اضافه دریافتی داشتند.

لاریجانی با بیان این‌که دیوان محاسبات را مامور کردیم اضافه برداشت‌ها را برگرداند، افزود: همه برگرداندند و فقط حدود 12 نفر مقاومت می‌کردند که آنها هم وقتی دیدند سر و کارشان با دادگاه است، اضافه دریافتی‌ها را برگرداندند.

مصلحت نمی‌دانم به کارهای انتخاباتی ورود کنم

رئیس مجلس در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌های مختلف و نیز حضور نیافتنش در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب توضیح داد: به عنوان رئیس مجلس، مصلحت نمی‌دانم به کارهای انتخاباتی ورود کنم؛ البته به من خبری هم ندادند و باید تشکر کنم که به من خبر ندادند.

لاریجانی در خصوص حمایتش از دولت در انتخابات 96 گفت: من رفیق آقای روحانی هستم، اما در انتخابات بنای دخالت ندارم و مصلحت نمی‌دانم برای انتخابات، همه بخش‌های کشور دخالت کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نتایج تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با شرکت‌های خارجی پس از برجام گفت: رفتارهایشان شیطنت‌آمیز است. برخی از بانک‌هایشان همکاری‌ها را آغاز کردند، اما آن‌طور که انتظار می‌رفت سرمایه‌گذاری‌ها به آن شدت نیست.

وی اظهار کرد: برجام در ظرف زمانی خود تصمیم درستی بود شاید بگوییم باید ملاحظات بیشتری در نظر گرفته می‌شد. همین الان هم کشورهای اروپایی معتقدند برجام نباید به‌هم بخورد. البته باید در مقام تصمیم‌گیری به برخی موضوعات دقت بیشتری می‌شد تا این ضایعات و شیطنت‌هایی که با آن مواجهیم، ایجاد نشود.

انتقاد از ادبیات نامناسب درباره مجلس

رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ماده 38 و سقف حقوق مدیران گفت: این‌که مجمع تصمیم به رد این ماده گرفت، مانع ورود مجلس نیست. مجلس در آینده می‌تواند راهکاری پیدا کند. نظر مجمع هم این نبود که حدی وجود نداشته باشد بلکه این بود که در قانون جامعی این سقف دیده شود. ناراحتی من این است که چرا عده‌ای با ادبیات نامناسبی در مورد مجلس حرف زدند. باید در مورد رکن قانونگذاری کشور با لحن درست، صحبت می‌ شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات و روابط با قوه قضاییه تصریح کرد: ضمن این‌که ما روابط برادرانه داریم، اما هر کس جای خودش تصمیم گیرد.

وی ادامه داد: اگر مصوبه قانونی باشد، باید مجلس تصمیم بگیرد. بالاخره یک جایی در خصوص ممنوع‌التصویری تصمیم گرفتند؛ شما نمی‌دانید کجاست!

لاریجانی درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این‌که عده‌ای جمع شدند و جبهه تشکیل دادند ایرادی ندارد؛ ماهیت کار آنها خوب است و این‌که افرادی جمع شوند برای انتخابات تصمیم بگیرند، ایرادی ندارد. رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مواضع اخیر مقامات ترکیه نسبت به جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم دولت ترکیه در خطابه‌ها و مواضعش، از آراستگی برخوردار باشد. متاسفانه برخی مواضع اخیر در سطح همسایگی ما نبود و ایران با خویشتنداری در این باره عمل کرد.

محورهای سخنان لاریجانی

 از طرف مجلس کاری که باید درخصوص اقتصاد مقاومتی صورت می‌گرفته، انجام شده است

همه نجومی‌بگیران اضافه دریافت را برگرداندند

من رفیق آقای روحانی هستم، اما در انتخابات بنای دخالت ندارم

باید در مقام تصمیم‌گیری در برجام به برخی موضوعات دقت بیشتری می‌شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها