2600 برنامه نوروزی امسال در رادیو

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به تولید و پخش 2606 عنوان برنامه در ایام نوروز تاکید کرد: معرفی آداب و رسوم استان‌های مختلف کشور، بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، یاد شهدا و ... از جمله محورهای این برنامه‌ها در این ایام است.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۸۹

به گزارش جام‌جم، نشست معرفی برنامه‌های نوروز شبکه‌های مختلف رادیویی صبح دیروز با حضور معاون صدا و مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی برگزار شد. نسرین آبروانی در این نشست با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شبکه‌های مختلف رادیو در سال95 گفت: خوشبختانه سال 95 برای رادیو سال موفقی بود. مدیران و برنامه‌سازان شبکه‌های مختلف رادیویی با تلاش جمعی سبب افزایش مخاطبان رادیو شدند. در شرایط کنونی که فضای مجازی به صورت بسیار جدی رقیب رسانه‌های دیداری و شنیداری است، با تقویت محتوا و ارائه سطح خوبی از برنامه‌ها که با تلاش شبکه‌های رادیو تولید و پخش شد، شنونده‌های رادیو حدود 4 درصد افزایش یافت و این میزان در سطح ملی برابر با 9/3 درصد بود.

وی با اشاره به تولید و پخش 2606 عنوان ویژه برنامه رادیویی در ایام نوروز 96 توضیح داد: معرفی آداب و رسوم استان‌های مختلف کشور، بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، یاد شهدا، فرهنگ و آداب سفر، دید و بازدید نوروزی، مراسم ایرانیان در هنگام تحویل سال نو و ... از جمله محورهای برنامه‌های نوروزی رادیوست. علاوه بر آن رادیو بهاران که ویژه اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار راهیان نور است، از 14 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 فعالیت می‌کند. معاون صدا با اشاره به حضور فعال شبکه‌های رادیو در فضای مجازی تصریح کرد: طبق فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور فعال در شبکه‌های مجازی، شبکه‌های رادیو به صورت ویژه بیشترین اولویت محتوایی برنامه‌های خود را به این موضوع اختصاص داده‌‌اند. آبروانی تصریح کرد: پس از اعلام شعار سال 96 توسط مقام معظم رهبری، شبکه‌های رادیو به فراخور ماموریت‌ها و اهداف خود به طور مبسوط به این موضوع می‌پردازند.

محمدصادق رحمانیان، مدیر رادیوهای فرهنگ و صبا نیز با اشاره به این‌که رادیو فرهنگ گرچه برای عموم مردم برنامه پخش می‌کند، اما نگاهش کاملا تخصصی است، عنوان کرد: در ایام نوروز رنگین کمانی از برنامه‌هایی داریم که به اقوام ایرانی می‌پردازد. رادیو فرهنگ روزانه ده ساعت برنامه نوروزی پخش می‌کند و رادیو صبا هم 16 ساعت برنامه نوروزی با محوریت تفریح، سرگرمی، طنز و ... دارد.

علی سیفی، مدیر رادیوهای جوان و بهاران نیز در این نشست، گفت: برنامه‌های رادیو جوان در دو بخش تولیدی و زنده اجرا می‌شود. برنامه «فصل مجنون» به صورت مشترک با رادیو بهاران تولید می‌شود. برنامه «عید من» به کارگردانی فرزاد حسنی روی آنتن می‌رود. یک سین را بچین، هفت در سین، اینجا شب نیست، چهارسو و ... از دیگر برنامه‌هاست.

سعید معدن‌کن، مدیر رادیو تهران نیز تصریح کرد: ما 360 ساعت برنامه داریم که از جمله آنها می‌توان به برگزیده‌ای از سخنرانی‌ها، برنامه مرتبط با راهیان نور، کتاب شب، کله قند، دارچین، مسابقه سبز تهرون و ... اشاره کرد.

حمید قاسمی، مدیر رادیو ورزش نیز خاطرنشان کرد: یک نفس بهاری، پنجره‌ای رو به نوروز، ورزش تعطیل نیست، چهره‌ها و ... از جمله برنامه‌هایی است که در ایام نوروز از این شبکه پخش می‌شود. محمدرضا قربانی، مدیر رادیو نمایش با اشاره به تولیدات اداره‌کل مرکز هنرهای نمایشی عنوان کرد: 18 عنوان نمایش برای پخش در نوروز در نظر گرفته شده است. برنامه نوروزی «بوی کاغذرنگی» 30 اسفند با حضور ژاله علو، صدرالدین شجره، مهین نثری، محمد مهاجر و دیگر هنرمندان روی آنتن خواهد رفت.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها