زد و خورد گرجی‌ها در باتومی + عکس

ناآرامی ها در شهر باتومی گرجستان و درگیری تظاهرکنندگان با ماموران امنیتی در این بندر واقع در ساحل دریای سیاه 22 مجروح برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۳۸
زد و خورد گرجی‌ها در باتومی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، این زد و خوردها شامگاه شنبه در شهر باتومی مرکز منطقه خودمختار آجاریا در گرجستان رخ داد و بر اثر آن 22 نفر از جمله 11 مامور امنیتی و یک نماینده مجلس مجروح شدند.
شبکه تلویزیونی روسی «ار.ب.کا» روز یکشنبه با اعلام این خبر، افزود: تظاهرکنندگان مخالف دولت در اعتراض به دستگیری شش نفر از ساکنان محلی در مقابل اداره پلیس اجتماع کردند.

شمار تظاهرکنندگان به حدود یک هزار نفر می رسید و تلاش کردند با ورود به ساختمان اداره پلیس افراد دستگیر شده را آزاد کنند.

با مداخله ماموران امنیتی و استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی از ورود افراد به ساختمان اداره پلیس جلوگیری شد و به دنبال این حادثه شمار زیادی از ماموران امنیتی در محل حادثه مستقر شدند.

گفته می شود تظاهرکنندگان خشمگین چند خودرو را نزدیک ساختمان اداره پلیس به آتش کشیدند.

در همین حال خبرگزاری اینترفکس گزارش داد؛ گئورگی مگبریشویلی وزیر کشور جمهوری گرجستان در پیامی تلویزیونی از ساکنان باتومی خواست آرامش را حفظ کنند و تسلیم دسیسه چینی نشوند.

وی گفت: شش فرد دستگیر شده توسط پلیس آزاد شده اند، اما مجازات هایی در مورد آنها اعمال خواهد شد.

انتظار می رود امروز نیز در باتومی تظاهرات علیه دولت و پلیس این کشور برگزار شود.

گفتنی است؛ گرجستان در سال‌های اخیر به دنبال لغو ویزای مسافرتی برای ایرانیان و به دلیل گسترش ناآرامی‌ها در ترکیه همواره پذیرای تعداد بالایی از هموطنان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها