جام جم آنلاین گزارش میدهد
سعید عصاچی در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به وضعیت خرید و فروش فرش دستباف اصفهان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار فروش فرش دستباف در اصفهان خوب نبوده است آنقدر که خریداران فرش دستباف برای فروش فرشهای از قبل خریده شده به بازار مراجعه میکنند برای خرید نمیآیند.وی با بیان اینکه پیشبینی میشد که در شب عید وضعیت فروش فرش دستباف بهتر شود، افزود: اکنون وضعیت تولید در رکود قرار دارد و تولیدکننده به دلیل کمبود نقدینگی و عدم فروش فرشهای قبلی خود اقدام به تولید فرش جدید نکردند.عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان درباره تأثیر حضور گردشگران اروپایی در اصفهان بر فروش فرش دستباف اصفهان بیان کرد: قطعاً حضور گردشگران خارجی بر فروش صنایع دستی و فرش دستباف بیتأثیر نیست اما تیپ گردشگرانی که در طول امسال به اصفهان، خریدار سبک فرش دستباف اصفهان نبودند زیرا فرش سبک اصفهان مشتری خاص خود را دارد و حضور این گردشگران اثری بر بازار فرش نداشته است.وی درباره پیشبینیهای در نظر گرفته شده برای خروج تولید و فروش فرش دستباف اصفهان از وضعیت رکود تصریح کرد: امیدوار هستیم که با توجه به اینکه تولید فرش دستباف در اصفهان کم شده و با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور در سال آینده شاهد جهش مثبتی در عرصه خرید و فروش فرش دستباف اصفهان باشیم.عصاچی با اشاره به وضعیت صادرات فرش دستباف تصریح کرد: به دلیل مسائلی همچون تحریمها و رکود موجود در بازار، بسیاری از متقاضیان فرش دستباف ایرانی به سراغ کشورهایی چون نپال، هند و چین رفتهاند و به همین دلیل بحث اقتصادی فرش دستباف هم دچار رکود شده و صادرات این هنر ارزشمند به صفر رسیده است.
وی با بیان اینکه 18.5 درصد تولیدات فرش دستباف اصفهان در بازارهای آمریکا صورت میگرفت، ادامه داد: در طول 3 سال گذشته تحریمها سبب شد که بخش عمدهای از بازار اروپا و آمریکا را از دست بدهیم و موضوع دیگری که رخ داد این بود که بافندگان ما از سلیقه مشتری اروپایی- آمریکایی عقب افتادند که برای ریکاوری و هماهنگی با سلیقه مشتری و همچنین توسعه صادرات، دولت باید حمایت کند و تولیدکنندگان در نمایشگاههای بینالمللی حضور پررنگتر و مؤثرتری داشته باشند.عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه فرش دستباف اولویت خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: فرش دستباف یک کالای لوکس و ارزشمند است که متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی هم در داخل کشور و هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی، اکنون اولویت خود را از دست داده است که برای بازگشت این اولویت به سبد خرید مشتریان نیازمند تبلیغ و فرهنگسازی بینالمللی هستیم.
جام جم آنلاین گزارش میدهد
جام جم آنلاین گزارش میدهد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک فعال سیاسی:
یک نماینده مجلس:
در گفتوگوی «جامجم» با استاد حوزه و مبلغ بینالملل بررسی شد
گفتوگو با موسی اکبری،درخصوص تشکیل کمپین«سرزمین من»وساخت و مرمت۵۰خانه در منطقه زنده جان