گروه تحقیقی کلارکسونز انگلیس با اعلام این که سال 2016، سال پرکاری برای صنعت اوراق‌سازی بویژه در بخش کشتی کانتینری و فله‌برها بوده است، نوشت: انتظار می‌رود، این روند در سال جاری میلادی همچنان ادامه یابد و زخم ظرفیت مازاد در صنعت کشتیرانی را کمی التیام ببخشد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۸۲

براساس این گزارش، سال 2016، در مجموع 933 فروند کشتی با ظرفیت 4/44 میلیون DWT اوراق شد؛‌ رقمی که روند افزایشی 14 درصدی را به نمایش گذاشت.

در مدت زمان ذکر شده، اوراق سازی در بخش کشتی کانتینری و فله‌برها به طور چشمگیر افزایش یافت، به طوری که از لحاظ ظرفیت DWT، به ترتیب سهم 65 و 18 درصدی از کل اوراق‌سازی را بر عهده گرفتند. به عبارت دیگر، 7/0 میلیون TEU کشتی کانتینری در سال گذشته اوراق شد که نسبت به سال 2013، رشد 48 درصدی به همراه داشت.

افزون بر این، اوراق‌سازی فله‌برها با ظرفیت 9/28 میلیون DWT در سال 2016، به ثبت رسیده است. طبق داده‌های کلارکسونز، سال گذشته، یاردهای اوراق‌سازی هندی نیز با اوراق 340 فروند کشتی به ظرفیت 5/12 میلیون DWT خیز مجددی را در صنعت مذکور تجربه کردند، به طوری که سهم آنها در صنعت اوراق‌سازی از 20 درصد در سال 2015 به 28 درصد در سال 2016 افزایش پیدا کرد. یاردهای اوراق‌سازی پاکستان نیز با اوراق 117 فروند شناور به ظرفیت 9/8 میلیون DWT، روند مستمر رشد سال به سال را به نمایش گذاشتند.

این گزارش ادامه داد: سال 2016، با این که کشتی سازی‌های بنگلادشی در جهت عکس شاهد افت سهم اوراق‌سازی از 35 به 31 درصد بودند، از لحاظ ظرفیت، با اوراق 199 فروند شناور به ظرفیت 6/13 میلیون DWT، بالاترین سهم اوراق‌سازی را متعلق به خود کردند.

یاردهای اوراق سازی چین نیز با اوراق‌سازی 111 فروند کشتی به ظرفیت 9/4 میلیون DWT در سال 2016، سهم 11 درصدی را در صنعت اوراق‌سازی به خود اختصاص دادند و از لحاظ ظرفیت، نسبت به سال گذشته، رشد 25 درصدی را در پیش گرفتند. ناگفته نماند، سال گذشته، اوراق 84 فروند کشتی به ظرفیت 9/0 میلیونDWT در کشتی سازی‌های ترکیه به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها