مرکز عرضه مستقیم کالا در بانه راه‌اندازی می شود

فرماندار شهرستان بانه گفت: قیمت بسیاری از اقلام خوراکی و غذاهای آماده در رستوران‌های این شهرستان گران و غیرمنطقی است.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵۹

به گزارش تسنیم، محمد فلاحی با انتقاد از قیمت بالای اقلام خوراکی و غذاهای آماده در این شهرستان اظهار داشت: قیمت بسیاری از اقلام خوراکی و غذاهای آماده در رستوران‌های بانه نسبت به سایر شهرستان‌های استان بسیار گران‌تر است و این قیمت‌های بالا سبب فشار بر عامه مردم و قشر ضعیف جامعه می‌شود.

فرماندار شهرستان بانه گفت: به منظور تنظیم قیمت‌ها در بازار این شهرستان جلسات متعددی با شورا و شهرداری برگزار شده و قرار است مرکز عرضه مستقیم کالا در بانه راه‌اندازی شود. در این مرکز عرضه مستقیم کالا اقلام پر مصرف خوراکی، میوه، سبزیجات، مواد لبنی و پروتئینی با قیمت‌های مناسب به شهروندان عرضه می‌شود و در تنظیم قیمت اجناس بازار این شهرستان تاثیر زیادی دارد.

وی از ایجاد و راه‌اندازی مرکز غذای سنتی و آماده نیز خبر داد و گفت: قیمت غذاهای آماده در رستوران‌های این شهرستان گران و غیرمنطقی است و برای کنترل این مشکل مرکز غذای سنتی و آماده در بانه برپا می‌شود.

فلاحی با انتقاد از کمبود اتحادیه‌های صنفی در این شهرستان افزود: اتحادیه‌های موجود در شهرستان بانه متناسب با تعداد واحدهای صنفی نیست و باید با صنوف غیرمجاز و متخلف نیز برخورد قانونی شود. پلمب کردن واحدهای صنفی متخلف و غیرقانونی وظیفه اداره صنعت، معدن و تجارت است که باید با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی صورت بگیرد.در ادامه این جلسه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه با اشاره به واحدهای صنفی موجود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 12 هزار واحد صنفی فعال در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند.

احمد رحمانی افزود: 8 هزار واحد صنفی فعال شهرستان بانه دارای پروانه کسب هستند و بیش از 1200 واحد صنفی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای کنترل بازار شهرستان بانه، گفت: راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اداره اماکن و سایر نهادهای مرتبط و صدور اخطاریه و پلمب واحدهای متخلف از جمله کارهای انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها