وزیر ارشاد با اشاره به جهت‌گیری روشن ایران درباره حج، گفت: شروطی را برای اعزام حجاج مشخص کرده‌ایم و اگر عربستان آنها را بپذیرد، زائران به حج 96 اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۰۱
فعال شدن مسیر حج به شرط پذیرش شروط ایران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع حج، فعال شدن مسیر برای زائران بیت الله الحرام است.

وی گفت: گروه مذاکره کننده ما از چند روز قبل در عربستان حضور دارند و تاکنون دو دور مذاکرات را پشت سر گذاشته اند و دور سوم مذاکرات امروز به اتمام می‌رسد، در نهایت بعد از بازگشت هیئت و جمع بندی که انجام می‌دهیم تصمیم نهایی به اطلاع ملت می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قبول نکردن شروط ایران از طرف سعودی ها مانع از اعزام زائران ایرانی به حج خواهد شد اما قضاوت را برای هفته آینده بگذاریم و فعلاً اجازه بدهیم بعد از بازگشت هیئت، جمع بندی را به اطلاع ملت ایران برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره بودجه قرآنی کشور گفت: بودجه حوزه قرآنی 200 میلیارد تومان است که زیر نظر شورای توسعه گسترش فرهنگ قرآنی و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند و نهادهای مختلفی در کشور مسئولیت توسعه و گسترش قرآن را بر عهده دارند.

وی افزود: 37 درصد این کار متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقیه به عهده آموزش و پرورش و سایر نهادهاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما نیازمند تغییر ساختاری در حوزه گسترش فرهنگ قرآنی هستیم، افزود: آنچه باید شکل بگیرد این است که باید مسئولیت امور اجرایی توسعه فرهنگ قرآنی به نهادهای زیربط سپرده شود و کار شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور طبیعی سیاستگذاری است که همه باید از آن تبعیت کنند.

وی گفت: برای پیگیری تغییر ساختار حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی با آقای مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه ای داشتم و قرار شد برای سال 96 فکر اساسی تر برای این حوزه بسیار مهم انجام دهیم.

صالحی امیری درباره برنامه وزارت ارشاد برای سالن‌های سینما و تئاتر در تعطیلات نوروز، گفت: در ایام عید همه سینماها و سالن‌های تئاتر سراسر کشور فعال هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تعطیلات عید یکی از زمان‌های خاصی است که مردم علاقه بیشتری به تماشای نمایش و فیلم و دیگر شاخه‌های هنری دارند.

صالحی امیری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام عید فعال است و امیدواریم امسال بتوانیم از سال قبل درخشان تر و بهتر به مردم خدمات ارائه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها