رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه گفت: 30 قالیشویی دارای پروانه و تعدادی در حال دریافت پروانه در کرمانشاه آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۰۱

محمود فیضی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تمام قالیشویان کرمانشاه با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی به مردم در ایام پایانی سال هستند اظهار داشت: علاوه بر 30 قالیشویی دارای پروانه در شهر کرمانشاه 10 قالیشویی نیز مراحل دریافت پروانه را می‌گذرانند.

وی با اشاره به نرخ‌های مصوب شده شست‌و‌شوی فرش عنوان کرد: هزینه شست‌و‌شو به ازای هر متر فرش ماشینی 17 هزار ریال، فرش دستباف 30 هزار ریال، موکت 7500 ریال، پتوی یک نفره 40 هزار ریال و پتوی دو نفره 45 هزار ریال است.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه هزینه هر متر خاک‌گیری فرش ماشینی را 4500 ریال اعلام کرد و افزود: هزینه خاک‌گیری هر متر فرش دستباف 6500 ریال است.

فیضی با بیان اینکه متقاضیان شست‌وشوی فرش زمان تحویل فرش به قالیشویی باید نسبت به سالم بودن آن به مسئول مربوطه تحویل فرش اطمینان دهند، گفت: بیشترین شکایاتی که متقاضی از واحدهای شست‌وشوی فرش دارند مربوط به پارگی فرش در زمان شست‌و‌شو است که گاهی به دلیل پوسیدگی فرش، استفاده از مواد شوینده یا جابه‌جایی رخ می‌دهد.

وی مشخص کردن مسئولیت پرداخت خسارت به دلیل پارگی فرش را بر عهده کارشناسان اتحادیه دانست و افزود: در صورتی که کارشناسان تشخیص دهند که فرش شست‌وشو شده به دلیل شست‌وشوی نامناسب آسیب دیده است واحد متخلف باید هزینه رفوی فرش را بپردازد.

فیضی افزود: متقاضیان هرگونه شکایت از واحدهای قالیشویی متخلف را به طور حضوری با مراجعه به اتحادیه قالیشویی گزارش دهند.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه به همکاری این اتحادیه با فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در راستای این همکاری تمام قالیشویان قدیمی و جدید فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای‌ می‌آموزند و دور دوم این آموزشها بزودی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها