دور پایانی لیگ برتر بسکتبال دختران با اتفاقات تازه همراه بود

اعلام قهرمانی کوشا با نخستین پخش رادیویی

بازی‌های دختران در لیگ برتر بسکتبال با قهرمانی تیم کوشا سپهر سبلان به پایان رسید. رقابت‌هایی جذاب و دیدنی که تا روز پایانی سرنوشت تیم قهرمان مشخص نبود و در ثانیه‌های پایانی بازی تیم‌های گاز تهران و نفت آبادان، تیم کوشا سپهر اول شد. این تیم برای نخستین بار در طول فصل برابر نفت تن به شکست داده بود و در روز پایانی منتظر نتیجه گاز و نفت نشست، زیرا در صورت برتری گاز تیم کوشا قهرمانی را جشن می‌گرفت که در نهایت این اتفاق افتاد و کوشا سپهر سبلان تهران در تالار بسکتبال آزادی جشن قهرمانی به راه انداخت.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۰۶

دانش‌پژوه: بسکتبال عشق من است

نسیم دانش‌پژوه، مدیر و حامی مالی تیم بسکتبال کوشا سپهر است که از پنج سال پیش با هزینه شخصی این تیم را پایه‌گذاری کرد. وی که خود سابقه بازی در بسکتبال دختران را دارد، از زیر گروه، دسته یک، لیگ‌B و لیگ دسته A، بازیکنان کوشا را حمایت کرد و بعد از نایب‌قهرمانی در فصل گذشته امسال برای نخستین بار قهرمانی تیمش را جشن گرفت.

حامی مالی تیم کوشا با وجود مشکلاتی که در مسیر بخش خصوصی وجود دارد، می‌گوید: من از روی علاقه و عشقم به بسکتبال، از دختران بسکتبالیست حمایت می‌کنم، زیرا خودم زمانی که بازی می‌کردم از نزدیک مشکلات را حس می‌کردم و سعی می‌کنم تا جایی که در توانم است از بازیکنان بسکتبال حمایت کنم. با وجود هزینه‌های شخصی از جایی حمایت نمی‌شویم و نگاهم در ورزش این‌گونه است اینک که حمایتمان نمی‌کنند، چوب لای چرخمان هم نگذارند.

فدراسیون بسکتبال در بخش بانوان به دختران بسکتبالیست، وعده حضور در جام باشگاه‌های آسیا داده است. کاری که در والیبال انجام شد و شاهد حضور بانوان والیبالیست در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا بودیم. اینک در بسکتبال نیز این خبر یک عامل انگیزشی برای مدیر کوشا سپهر شده است: به تیم‌ها اعلام کردند قهرمان لیگ برتر، نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیاست و این فرصت بین‌المللی خوبی است که باید از آن استفاده کرد. اگر پوشش ملی ما تایید شود با برنامه ریزی مناسبی به این رقابت‌ها می‌رویم. در همین ارتباط ناظر فدراسیون جهانی بسکتبال 25 فروردین به ایران می‌آید و یک بازی از دختران را تماشا می‌کند که امیدوارم پوشش ملی بانوان ایرانی تایید شود.

دانش‌پژوه درباره اهمیت اتفاقات بین‌المللی در بسکتبال دختران می‌گوید: تا این‌قبیل فعالیت‌ها نباشد، بسکتبال از پیله خود خارج نمی‌شود. ما ده سال است یک فهرست کلیشه‌ای به نام فهرست تیم ملی داریم که هیچ گاه طی این سال‌ها تغییر نکرده است. از طرفی انتقاد من از مربیان تیم ملی است که چرا بازی‌های مراحل پایانی را تماشا نکردند‌؟ آیا حساس‌تر از این بازی‌‌ها، بازی‌های دیگری هم داریم‌؟ همه، بویژه مربیان تیم ملی باید کمک کنیم تا بسکتبال دختران از رکود و کارهای کلیشه‌ای یک دهه اخیر نجات پیدا کند.

صدای امید بانوان

یکی از اتفاقات ویژه در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان، گزارش چنددقیقه‌ای بازی‌های نهایی بود که توسط نعیمه ظفر، گزارشگر رادیو ورزش از طریق این رادیو و برای نخستین‌بار پخش شد. رادیو ورزش در سال‌های اخیر توسط گزارشگران خانم، بیشتر رویدادهای ورزشی بانوان را پوشش داده است مانند گزارش‌های بدمینتون یا والیبال و... که توسط مائده علاقه‌مند، معصومه کیانی، هیلدا حسینی‌خواه و... پخش شده است. در بسکتبال اما برای نخستین‌بار این اتفاق افتاد و این‌بار نعیمه ظفرسدشکن گزارشگری بسکتبال از رادیو ورزش شد.

وی بسکتبالیست بوده و اینک مربی بسکتبال است و البته دانشجوی دکتری بیومکانیک ورزش. ظفر در نیمه‌نهایی و فینال برای دقایقی بازی‌ها را گزارش کرده است تا رادیو ورزش در کنار بسیاری از رویدادها رسانه پیشرو در پخش زنده بسکتبال بانوان هم باشد. این رسانه در واقع با این کار امید فعالیت‌های بیشتر را در دل بانوان بسکتبالیست زنده کرد تا از این پس فعالیت‌های آنها در عرصه بسکتبال جدی تر گرفته شود.

شهریاری: جام باشگاه‌های آسیا حق ماست

فائزه شهریاری، بازیکن جوان تیم کوشا سپهر دلیل قهرمانی تیمشان را در لیگ برتر بسکتبال بانوان، مدیریت، مربیگری دلسوزانه با تدابیر خوب، جوانی، همدلی، تمرینات منظم و بدنسازی جدی اعضای تیم می‌داند و می‌گوید: تیم ما به نسبت همه تیم‌های دور نهایی جوان‌تر و باانگیزه‌تر بود و دوستی و اتحاد بچه‌ها با مدیریت و کادر فنی مسبب اصلی قهرمانی بود. این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که تیم گاز تعدادی از باتجربه‌ترین بسکتبالیست‌ها را در اختیار داشت و سال گذشته تجربه قهرمانی داشتند. خانم پوران عباسی، مربی من در ادوار مختلف لیگ برتر در این دوره خیلی زحمت کشیدند و با راهنمایی‌های ایشان توانستیم قهرمان شویم.

فوروارد تیم کوشا درباره تیم‌های نفت و گروه بهمن هم می‌گوید: تیم نفت آبادان پارسال جزو چهار تیم نبود، اما امسال با سرمایه‌گذاری خوبی که انجام داد از جمله استخدام بازیکن صربستانی نشان داد به دنبال قهرمانی است. گروه بهمن هم خودشان را خوب نشان دادند. شهریاری با اشاره به وعده مسئولان بویژه فاطمه کرمزاده، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال مبنی بر اعزام تیم قهرمان به جام باشگاه‌های آسیا می‌گوید: امیدوارم با پیگیری‌های خانم کرمزاده این اتفاق بیفتد و ما شاهد تحرک جدیدی در بسکتبال بانوان باشیم. حضور در بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا حق تیم ماست و این را در بازی‌های این فصل ثابت کرده‌ایم. بسکتبال بانوان به حرکت‌های جدید برای پویایی بیشتر نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها