تاکید لاریجانی بر گزینه ایران در صورت لغو برجام از سوی آمریکا

بازگشت برنامه هسته‌ای به نقطه اول

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع دولت جدید آمریکا درخصوص برجام هشدار داد: اگر واشنگتن در لغو توافق‌نامه هسته‌ای جدی باشد، تهران می‌تواند آن را به نقطه اول برگرداند.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۶۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در مسیر ایجاد ائتلاف راهبردی با روسیه در منطقه حرکت می‌کند، افزود: نمی‌توانم این مساله را تائید کنم که چه از نظر تاکتیکی و چه از نظر راهبردی، بین ما و روسیه اختلافات واقعی وجود دارد. ما در سوریه بویژه در مساله ضربه زدن به تروریست‌ها توافق داریم. همچنین درباره آینده سوریه هم توافق داریم.

وی از گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال و خاطرنشان کرد: شورای همکاری برای گفت‌وگو از ما دعوت کرد و مخالفتی در این باره نداریم. اگر عربستان سعودی هم خواستار گفت‌وگوی مستقیم باشد، ما آمادگی داریم. هیچ پیش‌شرطی تعیین نمی‌کنیم و هیچ پیش شرطی را هم برای گفت‌وگوها نمی‌پذیریم. به اعتقاد من، گفت‌وگو در منطقه همواره می‌تواند مثبت باشد. به همین دلیل من از گفت‌وگوی سیاسی بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها