jamejamonline
جامعه عمومی کد خبر: ۱۰۰۲۳۶۹   ۲۷ بهمن ۱۳۹۵  |  ۱۱:۴۶

تحقیقات جدید از اداره بهداشت عمومی انتاریو و موسسه ارزیابی علوم بالینی نشان می­ دهد مردمی که در مجاورت شریان­ های پر ترافیک زندگی می­ کنند، نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض ایتلا به جنون و زوال عقل هستند.

زندگی در کنار ترافیک، زوال عقل می‌آورد

به گزارش جام جم آنلاین ، این تحقیقات نشان می­ دهد افرادی که در فاصله ه­ای کمتر از 50 متر از جاده­ های پر ترافیک ساکن هستند، 7 درصد بیش از کسانی که در فاصله بیش از 300 متری جاده های شلوغ زندگی می­ کنند، در خطر افزایش زوال عقل به سر می­ برند.

محققان در این مطالعه سوابق بیش از 6.5 میلیون نفر از ساکنان اونتاریو با سن بین 20 تا 85 سال را با هدف بررسی ارتباط سکونت در مجاورت جاده­ های پر ترافیک و بروز بیماری ­های زوال عقل، پارکینسون و ام­اس را مورد مطالعه قرار دادند. دانشمندان در سال­ های 2001 تا 2012، در حدود 240هزار مورد زوال عقل، 32هزار مورد پارکینسون و کمتر از 10هزار مورد افراد مبتلا به آم­اس را شناسایی کردند و با بررسی محل زندگی این افراد بر روی نقشه و سنجش میزان فاصله تا خیابان ­های پر ازدحام دریافتند فاصله کم تا خیابان­های شلوغ خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می­ دهد ولی در مورد دو بیماری دیگر اختلالات عصبی مهم است.

بنا بر گفته دکتر «هنگ چن»، دانشمند محیط زیست و بهداشت شغلی درPHO و ICES ،یافته ها نشان می‌دهد افرادی که نزدیک به جاده­ های با ترافیک سنگین روزانه زندگی می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند و قرار گرفتن در معرض ترافیک و تمایل مردم به زندگی درشهرها، منجر به پیامدهای جدی در بهداشت عمومی می­ شود.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دکتر «ری کوپس» رئیس بهداشت شغلی و محیط زیست PHO نیز در این باره گفت: مطالعه نخست ما درکانادا نشان داد که آلاینده‌های منتشر شده از ترافیک ­های سنگین روزانه، با مشکل زوال عقل در ارتباط است. آلاینده­ های هوا می­ توانند با ورود به جریان خون منجر به بیماری ­های عروقی و سایر مشکلات نظیر دیابت شود. همچنین آلاینده­ های هوا از طریق جریان خون وارد مغز شده و منجر به بروز مشکلات عصبی می­ شود.

این تحقیق همچنین نشان داد که خطر بروز زوال عقل برای کسانی که در فاصله کمتر از 50 متر از جاده های پر ترافیک زندگی می کردند، 7درصد بیشتر از کسانی است که در فاصله 300 متر از جاده ها مشغول زندگی می کردند. این میزان برای کسانی که بین 50 تا 100متر از خیابان­های پرترافیک زندگی می کردند، به 4 درصد کاهش یافته برای کسانی که بین 100 تا 200متر از این معابر ساکن هستند به دو درصد می­ رسد ودر فواصل بیش از 200 متر، بسیار کمتر خواهد بود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
پس اگر اینگونه است باید پلیس های راهنمایی وپلیس راهها را جز مشاغل سخت وزیان آور تلقی كنند وزودتربازنشست بشن چون اینگونه افراد بیشتر در ترافیكها خدمت میكنند


۰
۰

یادداشت

بیشتر

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر