کاپیتان پرسپولیس را اخراج نکردم

فغانی: کنترل بازیکنان، نصف انرژی‌ام را گرفت

داور دربی برگشت این فصل، مثل دربی رفت قضاوتی کم‌اشتباه داشت، اما این بار کار او بسیار سخت‌تر از دربی رفت بود؛ چون این مسابقه با بازی کم‌افت‌و‌خیز رفت قابل قیاس نبود. با علیرضا فغانی درباره بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس و حاشیه‌هایش حرف زدیم:
کد خبر: ۱۰۰۱۸۲۱

این دربی با دربی قبل قابل مقایسه نبود.

قبل از بازی هم گفته بودم این بازی فرق می‌کند. با توجه به شرایط خوب دو تیم در چند بازی اخیر، توقع مسابقه‌ای اینچنین را داشتم. هر دو تیم فوتبالی زیبا بازی می‌کردند و تیم داوری خودش را برای یک بازی پرافت و خیز آماده کرده بود.

اما بازی از افت و خیز به دعوا نزدیک شد.

از همان دقیقه اول بازی تا آخرین دقیقه بازی مراقب بازیکنان بودم. با اعضای تیم داوری هماهنگ بودیم و می‌دانستیم اگر کمی کوتاه بیاییم، بازی خراب می‌شود.

عادل فردوسی‌پور در یکی از صحنه‌ها از لفظ تشر استفاده کرد. مجبور شدید؟

باید بازی را کنترل می‌کردیم. سخت بود. کنترل بازیکنان دو تیم نصف انرژی من را گرفت.

همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا آخرین دقیقه...

بله. تا آخرین دقیقه همه برنامه‌ها درست پیش رفت، اما خراب شد. همیشه می‌گویند کاپیتان‌های دو تیم، بازوهای داور هستند، اما این بازی برعکس شد. آنها باید تنش سکوها را بخوابانند، اما در این بازی خودشان بحران درست کردند.

این‌که گفته شد شما در دقایق بعد از بازی به سیدجلال حسینی کارت قرمز دادید، درست است؟

خیر. وقتی سوت پایان بازی را زدم کاپیتان استقلال دوباره به زمین برگشت. من وقتی دیدم بازیکنان دو تیم آماده درگیری دوباره هستند به میانه زمین رفتم و کارت‌های زرد و قرمزم را جلوی چشم بازیکنان گرفتم. آنها قانون را بلد هستند و می‌دانند تا زمانی که درون زمین چمن هستم، می‌توانم از کارت‌های زرد و قرمز استفاده کنم. تا کارت‌های من و قاطعیتم را دیدند، بی‌خیال شدند. استقلالی‌ها به یک سمت رفتند و پرسپولیسی‌ها به سمت مخالف. من غیر از کارت زردی که در زمان بازی به کاپیتان پرسپولیس دادم، کارت دیگری به او ندادم.

سیدمهدی رحمتی که اخراج شده بود، از نظر قانونی می‌توانست بعد از بازی دوباره به زمین برگردد؟

این در حوزه اختیارات برگزارکنندگان بازی است و من نباید نظر بدهم.

در زمان بازی، تمام تصمیم‌های شما درست بود؟

نمی‌دانم، باید کارشناسان نظر بدهند. گردن من در برابر تحلیل‌های فنی و درست، از مو هم باریک‌تر است. بعضی افراد در فوتبال و حوزه داوری آدم‌های موجهی هستند و بعضی مواقع ایرادهای ما را هم می‌گیرند و به ما کمک می‌کنند که بهتر شویم، اما بعضی‌ها اسم کارشناس روی خودشان گذاشته‌اند و به‌دنبال تخریب هستند. من نظر بخش اول را بیشتر می‌پسندم.

گل دوم پرسپولیس سالم بود؟

بله.

و گل‌های دیگر؟

همگی سالم بود.

کارت‌هایی که دادید، چطور؟

فکر می‌کنم بجا و درست بود.

کارتی که به رابسون، مدافع برزیلی استقلال دادید؟

به نظر من تکل او آنقدر خطرناک بود که اخطار داشته باشد. شاید پایش به توپ خورد، اما در قانون، تکل بی‌پروا کارت دارد.

نتیجه‌گیری این دربی از نظر شما؟

فکر می‌کنم فوتبال ما یک خوی مثبت را از دست داد. روزگاری در جامعه ما و بالطبع در فوتبال ما کوچک‌تر به بزرگ‌تر و بزرگ‌تر به کوچک‌تر احترام می‌گذاشتند؛ اما این احترام از بین رفته. متاسفم اما در دربی این را از نزدیک لمس کردم. حیف.

و حرف آخر درباره خداحافظی محسن ترکی.

خوشحالم که نقطه پایان کار این داور در یک روز بزرگ بود. امیدوارم در تمام زندگی‌اش موفق و شاد باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها