اخیراً گزارش جدیدی منتشر شده است که قصد دارد وجود اسنپدراگون 821 کوالکام را در ال جی جی 6 تایید کند. این گزارش که توسط موسسه SemiAccurate تهیه شده همچنین تصویری را ارایه داده که موید استفاده از اسنپدراگون 821 در جی 6 است. در عین حال در این تصویر تایید شده که ال جی جی 6 از ویژگی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، DAC چهارگانه در پخش فایل های صوتی، سنسور اثرانگشت بر روی پنل پشتی گوشی و یک نمایشگر 5.7 اینچی Full Vision نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که Full Vision اخیراً در گزارش دیگری هم به چشم خورد که اشاره کرده بود ال جی در فعالیت های بازاریابی خود برای این اسمارت فون از این عبارت استفاده خواهد کرد تا نمایشگر بدون حاشیه جی 6 را در مرکز توجه قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۷۷
چرا استفاده از اسنپدراگون 821 در جی 6 انتخابی بسیار معقول است

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، اگر این گزارش ها صحت داشته باشد، ال جی جی 6 از اسنپدراگون 821 برخوردار خواهد بود و در این اسمارت فون خبری از محصول جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 نخواهد بود. البته مدتی است که شایعاتی در این خصوص به گوش می رسد و این گزارش اخیر فقط مورد دیگری در پی شایعات مطرح شده است. نتیجه این خواهد بود که احتمالا ً سامسونگ تمامی سری اول اسنپدراگون 835 را برای استفاده در پرچمدار آتی خود، گلکسی اس 8، رزرو کرده است. علاوه بر این، در این گزارش علاوه بر اینکه به استفاده از اسنپدراگون 821 در جی 6 اشاره شده، به این موضوع پرداخته شده که چرا کاربرد این پردازنده در جی 6 بهترین تصمیم گیری بوده است.
در مجموع موضوع این گزارش پیرامون دو وجه اصلی در گردش است. نخستین آن در درسترس بودن پردازنده مورد استفاده است. با توجه به اینکه سامسونگ تمامی موجودی نخستین سری اسنپدراگون 835 را به خود اختصاص داده است و گوشی خود را مجهز به این پردازنده را تا اواسط آوریل عرضه نخواهد کرد، قطعا بدین معنی خواهد بود که ال جی جی 6 را تا پیش از ماه می یا ژوئن به بازار روانه کند که هم تاخیر بسیار زیادی در عرضه این محصول ایجاد خواهد کرد و هم هرگونه امتیازی که عرضه این گوشی از نظر زمانی می تواند بر گلکسی اس 8 پیدا کند را از بین خواهد برد. در واقع با این کار ال جی جی 6 به دلیل حضور دیر هنگام در بازار به شدت ضربه خواهد خورد و نمی تواند خریداران را به خود جلب کند. اما با استفاده از اسنپدراگون 821 که در حال حاضر پرچمدار کوالکام است و در بازار نیز موجود است، ال جی قادر خواهد بود محصول خود را طبق برنامه ریزی راهی بازار کند و آن را پیش از گلکسی اس 8 در دسترس خریداران قرار دهد و بدین ترتیب میزان فروش آن را به حداکثر برساند.

دلیل دومی که انتخاب اسنپدراگون 821 را توجیه می کند دلیلی فنی است. در حالیکه اسنپدراگون 835 پردازنده ای قوی تر و جدیدتر است، اما تفاوت آن با 821 در دنیای واقعی قابل اغماض است و نمی تواند عموم کاربران ال جی جی 6 را تحت تاثیر قرار دهد. موسسه SemiAccurae بخصوص بعنوان مثال بر روی مودم پیشرفته تر 835 و پشتیبانی آن از Cat16 تاکید می کند. با وجودیکه اسنپدراگون 835 از Cat16 پشتیبانی می کند، اسمارت فون های پرچمدار فعلی دارای آنتن های کاربردی که بتواند از این طیف استفاده کند نیستند. در مجموع، اپراتورها هم این طیف را به طور گسترده پشتیبانی نمی کنند و تا زمانی که پشتیبانی از این طیف بخواهد بطور گسترده انجام شود، اسمارت فون هایی مانند ال جی جی 6 دیگر از رده خارج شده اند و تولید آنها هم متوقف شده است. بنابراین، شاید با بکارگیری اسنپدراگون 835، ال جی جی 6 از نظر تئوری واجد مشخصاتی می شد که قابل توجه بودند، اما کاربرد آن ویژگی ها در دنیای واقعی خیلی اهمیت ندارند. در این گزارش عنوان شده ویژگی های پیشرفته ای که احتمالا در جی 6 معرفی می شوند به خوبی با اسنپدراگون 821 همخوانی دارند که این پردازنده را به بهترین انتخاب برای جی 6 تبدیل می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها