یکی از مهمترین صحنههای مقاومت ملی نه در خطوط مقدم نظامی بلکه در خیابانها و میدانهای شهرهای ایران شکل گرفت. از نخستین روزهای آغاز جنگ رمضان، همزمان با حضور رزمندگان در میدان نبرد، مردم نیز در عرصه عمومی شهرها حاضر شدند و با تجمعات گسترده، راهپیماییها و حضور شبانه در خیابانها، ضمن بیعت با رهبر انقلاب، حمایت خود را از نیروهای مسلح و تمامیت ارضی ایران اعلام کردند. این حضور، بهتدریج به یکی از مؤلفههای مهم مقاومت ملی تبدیل شد طوریکه میتوان آن را نوعی جهاد خیابانی در کنار جهاد میدانی دانست. رسانهملی هم در جایگاه رسانهای فراگیر نه فقط بازتابدهنده این حضور تاریخی شد بلکه با اطلاعرسانی و انعکاس تصاویر مردمی، بر تداوم این حماسه پرشور نقشآفرین تاکید کرد. این تلاش رسانهای در برنامههایی چون «میداندار» که بهطور اختصاصی به حضور مردم میپردازد و برنامه «ایران ما» نمود روشنی دارد. تلویزیون هم چنین به رسانهای میان جهادگران خیابانی تبدیل شد طوریکه با روشهای مختلف از زیرنویس گرفته تا قاببندی تصاویر مردم در کنار پخش برنامههای عادی موجب هماهنگی بیشتر مردم در خیابانها و میادین شهر شد.
کد خبر: ۱۵۵۷۳۹۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۴/۰۷