رئیس‌‌جمهور در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا گفت: لغو روادید دیگر ملت‌ها اقدام تازه‌کارهای عرصه سیاست است و دروغ بودن ادعای مخالفت با دولت و حمایت از مردم ایران، با مصوبه جدید دولت آمریکا اثبات شد.
کد خبر: ۹۹۷۳۴۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در مراسم روز ملی فناوری فضایی و پس از رونمایی از ماهواره‌های ناهید1، پیام امیرکبیر و سامانه انتقال مداری سامان1 با بیان این‌که امروز علم و دانش سرعت بیشتری پیدا کرده است و روز جداسازی افکار ملت‌ها از هم نیست، اظهار کرد: این‌که رئیس‌جمهور کشوری، تصور کند، اگر روادید کشورش را برای مردم چند کشور ممنوع کند، می‌تواند میان انسان‌ها فاصله بیندازد، اشتباه است، البته از کسانی که بتازگی وارد عالم سیاست شده‌اند بیش از این انتظار نمی‌رود و تا خود و اطرافیانش بخواهند این مسائل را درک کنند، زمان زیادی طول می‌کشد و خسارت‌های زیادی به مردم کشور خود و سایر ملت‌های جهان وارد خواهند کرد.

روحانی تصریح کرد: دولتمردان و مسئولان آمریکا سال‌ها شعار می‌دادند که ما با دولت ایران مخالف هستیم، اما دوست مردم این کشوریم، اما امروز به‌وضوح پرده از این دورویی برداشته شده و کسانی که شعارشان در دنیا، عدم تبعیض است، این اقدام غلط را که اساس آن برمبنای تبعیض انسان‌ها و زیر پا گذاشتن حقوق آنهاست، انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که آمریکایی‌ها، همواره بر این‌که به تعهدات خود پایبند هستند، شعار می‌دهند، خاطرنشان کرد: اما امروز آنها تمام اصول و تعهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند.

روحانی با اشاره به این‌که دنیای امروز، دنیای ارتباطات و پیوند افکار است، گفت: امروز دیگر دورانی که بخواهیم از دیوار برای فاصله میان ملت‌ها استفاده کنیم، سپری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها