صهیونیست‌ها طی 10 روز، ساخت 6000 واحد مسکونی را در سرزمین‌های فلسطینی کلید زدند

چراغ سبز ترامپ به شهرک‌سازی افسارگسیخته

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام نامشروع خود برای تداوم شهرک‌سازی غیرقانونی اعلام کرد، 3000 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خواهد ساخت. این سومین بار در عرض ده روز از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید است که بنیامین نتانیاهو به صورت افسارگسیخته شهرک‌سازی‌ها را شروع کرده است. این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل، جمعه سوم دی ماه، قطعنامه‌ توقف فوری شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان را با 14 رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنعِ (آمریکا) تصویب و با این اقدام، شهرک‌سازی را مانعی در برابر روند صلح خاورمیانه توصیف کرد.
کد خبر: ۹۹۷۳۰۵

6000 واحد مسکونی

به گزارش پرس تی وی، وزارت امور نظامی رژیم صهیونیستی، ساعات پایانی سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، طرح‌های ساخت این واحدهای مسکونی به تائید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر امور نظامی اسرائیل رسیده است. رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز از برنامه‌اش برای ساخت 2500 واحد مسکونی دیگر در کرانه غربی رود اردن، از جمله در شمال شهر بیت‌المقدس خبر داد.

این رژیم، همچنین در دومین روز دوران ریاست‌ جمهوری ترامپ، برنامه ساخت 560 واحد مسکونی جدید را در بیت‌المقدس تصویب کرد. به این ترتیب، رژیم صهیونیستی ظرف ده روز از ورود ترامپ به کاخ سفید، برنامه ساخت بیش از 6000 واحد مسکونی را در سرزمین‌های فلسطینی کلید زده است.

به گفته مایر تورگمان، از مقامات ارشد شهرداری بیت‌المقدس، با توجه به حمایت ترامپ از شهرک‌سازی، مقامات اسرائیل صدور این مجوزها را تا آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به تعویق انداخته بودند.

بسیاری از کشورهای جهان و محافل حقوق بشری، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را محکوم کرده و آن را مانعی برای صلح در سرزمین‌های اشغالی دانسته‌اند. بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک یهودی‌نشین سکونت دارند که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است. معمولا یهودیانی در این شهرک‌ها سکونت داده می شوند که افراطی هستند و هر روز شاهد برخوردهای تند و وحشیانه آنان با فلسطینی‌ها هستیم . شهرک های یهودی‌نشین از سوی نیروهای امنیتی و ارتش اسرائیل حمایت می‌شوند.

قرار است، 15 فوریه (27بهمن) نخست‌وزیر اسرائیل با دونالد ترامپ در کاخ سفید دیدار داشته باشد. از زمان روی‌کار آمدن ترامپ تاکنون، کاخ سفید درباره شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است.

اخطار به فلسطینی‌ها

به گزارش العالم، مسئولان رژیم صهیونیستی به ساکنان شهر نابلس در کرانه غربی رود اردن اخطار داده‌اند، بخش‌هایی از زمین‌های این منطقه مصادره خواهد شد. غسان دغلس، مسئول پرونده شهرک‌های صهیونیستی در شمال کرانه غربی رود اردن اعلام کرد، مسئولان صهیونیستی اخطارهایی کتبی به ساکنان جنوب نابلس تسلیم و تاکید کرده‌اند، به دلایل امنیتی، در روزهای آینده بخش‌هایی از زمین‌های این مناطق مصادره خواهد شد. این مسئول محلی فلسطینی خاطرنشان کرد، قرار است بخش‌هایی از زمین‌های مناطق و روستاهای قبلان، یتما، أوصرین و عقربا توسط صهیونیست‌ها مصادره شود. از سوی دیگر، مسئولان محلی فلسطینی در استان سلفیت اعلام کردند، صهیونیست‌های شهرک‌نشین آب آلوده فاضلاب دو شهرک صهیونیستی خود را به سمت آب آشامیدنی زیر زمینی روستای دیراستیا در استان سلفیت هدایت کرده‌اند و این موضوع سبب آلوده شدن آب آشامیدنی این منطقه شده است.

به نظر می‌رسد، رژیم صهیونیستی با استفاده از چراغ سبز دونالد ترامپ و سکوت کشورهای عرب در منطقه تصمیم دارد، روند شهرک‌سازی را با سرعت هرچه بیشتر ادامه دهد و حتی بخش‌هایی از سرزمین‌های فلسطینی 1967 را از نو تصرف کند. هم اکنون در تل‌آویو زمزمه‌هایی شنیده می شود که به دولت نتانیاهو پیشنهاد می‌کند، کرانه باختری را ضمیمه اسرائیل کند. شهرک معالیه ادومیم، یکی از شهرک‌های مهم اسرائیل در زمین‌های فلسطینی است که نزدیک بیت‌المقدس قرار دارد. یهودیان ساکن این شهرک بارها خواستار الحاق منطقه خود به اسرائیل بوده‌اند تا وضعیتشان به‌صورت شهروندان عادی اسرائیل درآید، زیرا در حال حاضر این شهرک زیر نظر ارتش اسرائیل اداره می‌شود.

حمایت بی‌دریغ کاخ سفید از شهرک‌سازی غیرقانونی به مقامات این رژیم جسارت بیشتری داده است. هرچند دولت قبلی آمریکا در شورای امنیت به شهرک‌سازی اسرائیل رای ممتنع داد و به این وسیله مقامات صهیونیستی را خشمگین کرد، اما همان زمان ترامپ در یک توئیت به بنیامین نتانیاهو دلداری داد و گفت، بزودی روزهای خوب فرا خواهد رسید. ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود نیز بارها از تداوم شهرک‌سازی در اسرائیل دفاع کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها